۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۴

یادداشت؛

تامل در کارنامه آل سعود بی کفایتی آنان را آشکار می‌کند

تامل در کارنامه آل سعود بی کفایتی آنان را آشکار می‌کند

کرج - مروری کوتاه بر تاریخ آل سعود دست پنهان در علل پیدایش این خاندان را آشکار می سازد تامل در کارنامه حج آل سعود بی کفایتی آنان را آشکار می کند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی: مروری هرچند کوتاه و مختصر بر تاریخ سلطنت آل سعود دست پنهان در علل پیدایش این خاندان را آشکار می سازد و هر شخص در صورتیکه فقط به کارنامه حج آنان تامل کند به بدیهی ترین نتیجه ای که می رسد بی کفایتی آل سعود است.

معمولاً اکثر سال ها درست در روزهایی که همه حجاج در منا جمعند حوادثی از نوع آتش سوزی، تخریب پل و انسداد تونل و خفگی تعدادی از حاجیان و سرایت بیماری های واگیردار به دیگر حجاج از جمله اموری است که سند گویا بر بی کفایتی آل سعود است.

روز ششم ذی حجة سال ۶۶ حجاج مظلوم ایرانی و غیر ایرانی در شهر مکه به دست آل سعود شهید و مجروح شدند و حتی حکومت آل سعود از مداوای مجروحین این حادثه با قساوت تمام مانع شدند. وزارت کشور عربستان دو روز بعد در همان سال (هشتم ذی حجه) آمار تلفات این حادثه را ۴۰۲ کشته که ۲۷۵ نفر آنان ایرانی و نیمی از آنان زن بودند و ۶۴۹ زخمی اعلام کرد و البته از سوی ایران این آمار مورد  تشکیک بود و منابع ایرانی در کشته شدن ۳۲۵ نفر زائر ایرانی با تفکیک ۲۰۳ زن و ۱۲۲ مرد خبر دادند.

در سال گذشته دو حادثه مهم و ناشی از سقوط دکل جرثقیل و بسته شدن مسیر «رمی جمرات» در روز عید قربان منجر به کشته شدن هزاران حاجی و ناتمام ماندن حج آسیب دیدگان و عزادار شدن جهان اسلام شد و یا رفتارهای غیر انسانی که ماموران سعودی با حجاج و معتمرین دارند. اینها همه و همه نشان از بی کفایتی آل سعود است.

سرزمین وحی که محل اتحاد مسلمین و اساساً یکی از اسرار حج آشنایی و شناخت مسلمین از یکدیگر و با خبر شدن از اوضاع بلاد مسلمین است وهابیون با حمایت همه جانبه حکومت آل سعود دائما بر طبل تفرقه و جدایی می کوبند و خود و افکارشان را با کینه تمام برترین مسلمین و صاحب اندیشه می دانند!

امروزه در هر کشور اسلامی که قتل و خون ریزی و نا امنی وجود دارد سرمنشاء آن بی تدبیری های نشأت گرفته از سیاست های پلید آمریکا و انگلیس و با حمایت آل سعود  است که مسلمانان بلاد دیگر باید تاوان سیری و بد مستی های آل سعود را بپردازند.  که جای تاسف است.

اکنون به برکت بیداری اسلامی، مسلمین و علمای مستقل و غیر وابسته به حکومت های متحجر نسبتاً به آگاهی رسیده آمد تا جاییکه در کنفرانس چهارم شهریور ماه سال جاری اهل سنت در چچن، سعودی ها را از اهل سنت ندانسته و در آن کنفرانس با موضوع « اهل سنت چه کسانی هستند»" با حضور ۲۰۰ عالم اهل سنت از بلاد اسلامی، از مفتیان سلفی و وهابی سعودی و قطر برای شرکت در این کنفرانس دعوت نکردند و در بیانیه پایانی تاکید داشتند «وهابیت و سلفیت باعث تفرقه در امت اسلامی و بدنامی اسلام شده است.» این اتفاق بسیار مبارک و مهم و نوید بخش از علائم حتمی و دقیق سقوط آل سعود است و بی تردید قتل و کشتار مردم مظلوم و زنان و کودکان یمنی، عراقی، بحرینی، سوریه ای، پاکستان، افغانستان و ... و نیز هزینه و حمایت برای اقدامات انتحاری در سایر کشور ها توسط آل سعود در بیداری علمای اسلامی و فراهم شدن سقوط آل سعود تاثیر به سزایی داشته و دارد.

*رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز

کد خبر 3762195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha