۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۵۳

گفتگوی سران روسیه و انگلیس؛ آغاز فصلی جدید در روابط دوجانبه

گفتگوی سران روسیه و انگلیس؛ آغاز فصلی جدید در روابط دوجانبه

رئیس اتاق بازرگانی روسیه- انگلیس گفتگوهای همه جانبه مسکو و لندن را برای آغاز فصلی جدید در روابط دو کشور سودمند خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تروور بارتون» مدیر اجرایی اتاق بازرگانی روسیه- انگلیس اظهار داشت که گفتگوهای همه جانبه میان مسکو و لندن برای شروع فصلی جدید در روابط دو جانبه مفید است.

بارتون در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که نشست اخیر میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس می تواند مقدمه ای برای آغاز دوره ای جدید در روابط دو کشور باشد و چشم انداز روابط تجاری دوجانبه را تقویت نماید.

گفتنی است که رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در حاشیه نشست «جی ۲۰» در شهر «هانگژو» چین با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار، پوتین ابراز امیدواری کرد که روابط سیاسی و اقتصادی میان مسکو و لندن در سطوح بالاتری ادامه یابد و ترزا می نیز اظهار داشت که به رغم موضع گیریهای متفاوت دو کشور بر سر برخی موضوعات مهم، به وجود فرصت برای تداوم گفتگوها میان مسکو و لندن امیدوار است.

ترزا می در حالی این اظهارات مثبت و خوش بینانه را ایراد می کند که از وی انتظار می رفت پس از تکیه زدن بر کرسی نخست وزیری به‌ سیاستهای افراطی و سازش ناپذیر خود نسبت به روسیه ادامه دهد. گفتنی است که وی یکی از حامیان اصلی وضع تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه بود.

کد خبر 3763194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha