۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

آیت الله مکارم شیرازی:

آل سعود می‌خواهد انتقام شکست‌های خود را در حج بگیرد

آل سعود می‌خواهد انتقام شکست‌های خود را در حج بگیرد

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: عربستان سعودی به دلایل سیاسی و برای انتقام گیری از شکست در عراق، سوریه و یمن با شروط خود مانع حضور ایران در حج امسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی در حال آلوده کردن جامعه هستند، ابراز کرد: باید در این زمینه مراقب باشیم و به دیگران نیز هشدار دهیم.

وی ضمن دعوت از اساتید حوزه برای بیان مسائل اخلاقی، گفت: به مسائل اخلاقی در جامعه بسیار نیازمندیم و اگر از آن فاصله بگیریم غرق می‌شویم.

این مفسر قرآن کریم در ادامه به مراسم حج امسال و عدم حضور ایران در این مراسم به علت کارشکنی سعودی‌ها اشاره و عنوان کرد: اداره حرمین شریفین چه از لحاظ اصولی و چه غیر اصولی نباید بر عهده عربستان باشد.

وی حرمین شریفین را متعلق به همه مسلمانان دانست و گفت: کشورهای اسلامی باید گروهی را تعیین کنند تا حج را اداره کند و باید متعلق به همه باشد.

آیت الله مکارم شیرازی به بی کفایتی عربستان در اداره حج اشاره و ادامه داد: اداره عربستان بر حرمین شریفین موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان طی سال‌های گذشته شد در حالی که اجتماع اربعین با حضور میلیونی زائران بدون هیچگونه اتفاقی برگزار می‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه، مسائل سیاسی را مانع حضور ایران در حج امسال عنوان و ابراز کرد: شکست‌های پی درپی عربستان در عراق و سوریه و یمن باعث شد تا این کشور با گذاشتن شروطی که غیر قابل قبول است درصدد گرفتن انتقام از ایران باشد.

وی از تنظیم اساسنامه‌ای برای ارائه علمای اسلام خبر داد و بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت نابسامانی که عربستان ایجاد کرده این اساسنامه تنظیم شده تا بتواند مسائل و مشکلات را حل کند.

کد خبر 3763520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha