۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی:

نقش مؤثر تعاونی‌ها در رفع محرومیت/ کشور با یارانه اداره نمی‌شود

نقش مؤثر تعاونی‌ها در رفع محرومیت/ کشور با یارانه اداره نمی‌شود

بیرجند-رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان این که تعاونی‌ها علاوه بر تولید ثروت در توزیع آن هم نقش دارند، گفت: کشور را نمی‌توان با یارانه اداره کرد و باید تولید ثروت کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا امیرحسنخانی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی ها و قابلیت های بالای تعاونی ها در تولید و توزیع ثروت، اظهار کرد: با همه این وجود تعاونی ها خیلی با هم هماهنگ نیستند و در این زمینه خلأ وجود دارد.

وی بر لزوم هم‌افزایی و هماهنگی در بخش تعاون تأکید کرد و گفت: با وجود داشتن محصولات تولیدی برای صادرات باید با هم‌افزایی این محصولات را به دیگر نقاط استان ارسال کنیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعاونی‌ها تشکلی مردمی هستند باید بنیاد برکت، آستان قدس و کمیته امداد برای کمک به این بخش ورود کرده و به رفع محرومیت کمک کنند.

امیرحسنخانی با اشاره به گلایه های تعاونی ها مبنی بر نبود تعریف مشخص در مرز، عنوان داشت: ورود و خروج کالا باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل های هر منطقه اعمال شود چرا که برخی کالا ها با وجود داشتن ارزش افزوده بالا به درد مرزنشینان استان نمی خورد.

بخش تعاون مورد توجه مجلس است

وی، اعمال مشوق، معافیت مالیاتی، تخصیص یارانه را از جمله راهکارهای مهم برای توسعه بخش تعاون در منطقه دانست و افزود: کشور را نمی توان با یارانه اداره کرد و باید تولید ثروت کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی همچنین، نبود تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش، نبود توجه به تعاونی ها و پرداخت نشدن به موقع اعتبارات را از جمله مشکلات پیش روی تعاون گران عنوان کرد و گفت: بخش تعاون مورد توجه حاکمیت، دولت و مجلس است و در برنامه ششم توسعه عقب نمی ماند.

کد خبر 3764051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha