۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶

امام جمعه ابهر:

زیربار هیچ ذلتی نرفته و نمی رویم

زیربار هیچ ذلتی نرفته و نمی رویم

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: امروزه همه باید در کنار هم در مقابل شیطنت آمریکا بایستیم و زیر بار هیچ ذلتی نرفته و نرویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر،  با اشاره به عید سعید قربان افزود: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یاد آور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.

وی ادامه داد:عید قربان، عید فداکاری، ایثار، اخلاص و عشق است. فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحان الهی برای حضرت ابراهیم(ع) بود که عید قربان یادآور آن است. یکی از اعمال با فضیلت و مهم در روز عید قربان عمل قربانی است که در روایات بسیار بر آن تاکید شده است.

رحیمی افزود: شب و روزعید قربان یکی از اوقات بسیار شریف برای زیارت سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع) است. که در فضیلت و ثواب آن، روایات بسیاری وارد شده است. سر این امر آن است که یاد و حماسه جاودان امام حسین(ع) در این روز در ذهنها تکرار شود.

امام جمعه ابهر گفت: امام حسین(ع) در یک روز بیش از هفتاد قربانی به قربانگاه کربلا آورد و سرهای بریده و اجساد آغشته به خون یاران و عزیزان را از کودک شیر خوار گرفته تا پیرمرد کهنسال، همه را یکجا به پیشگاه پروردگار، خویش تقدیم نمود. آخرین سخن اینکه باید در فکر سرنوشت خود باشیم. خداوند با هیچ کس بنای فامیلی نگذاشته است هر امتی با جهت گیری های اعتقادی، ایمانی، گفتاری و رفتاری جایگاه خود را درآفرینش تعیین می کند.

رحیمی افزود: بهترین پیامبران الهی و مبلغان توحیدی که عمری با صداقت و فداکاری، دین خدا را در میان مردم ترویج کردند هزاران انسان را به سعادت رهنمون کردند و از عذاب  الهی و جهنم نجات دادند. اما فرزندان و نوادگانشان میراث گرانبهای پدران و آداب و سنن الهی را به فراموشی سپردند و راه کفر و شرک اشقیاء و فاسدان را برگزیدند. و به زشتی ها خوی گرفتند. فساد را در مسیر زندگی خود قرار دادند و در نهایت به طغیان   و کفر و شرک منتهی شدند.

وی ادامه داد: امروز ما وارث انقلاب اسلامی برخاسته از عاشورای حسینی، اسلام ناب محمدی(ص) و ائمه طاهرین هستیم. که با پیروی از پیر مراد و عارف و مجاهد کبیر حضرت امام خمینی(ره) و خون های پاک شهیدان و مردمان بزرگ الهی چون آیات حق، مطهری و بهشتی و مدنی و... و شهیدان و مجاهدان سترگی همچون قرنی، چمران، نامجو، خرازی، باکری و هزاران شهید دیگر می باشیم.

امام جمعه ابهر گفت: این میراث بزرگ  به ما مصونیت نمی دهد. بلکه اقدام و عمل شایسته و انقلابی ما است که این مصونیت را ایجاد  می کند. اگر سیره و شاخص های آن امام کبیر و رهنمود های مدبرانه خلف صالح  او مقام معظم رهبری را به میدان عمل آوردیم و بر انقلابی بودن، تقوا و مجاهدت و عدالت محوری پای فشردیم. قطعا پیروز خواهیم شد و انقلاب اسلامی روز به روز سربلندتر و گسترده تر می شود و بر تمام دشمنان مستکبر پیروز  می شویم.

رحیمی افزود: اگر سستی کردیم و فریب مطامع زود گذر دنیا را خوردیم و زندگی اشرافی و چرب و شیرین، دل و جان ما را ربود، فساد و فحشاء ظلم را اساس زندگی قرار دادیم. این میراث بزرگ را به باد فنا خواهیم داد.

امام جمعه ابهر گفت: امروزه همه باید در کنار هم اعم از مجلس و دولت باید در مقابل شیطنت آمریکا بایستیم و زیر بار هیچ ذلتی نرفته و نرویم.

وی ادامه داد: همه باید در برابر زیاده خواهی و جنایت آل سعود خبیث و دستگاه دیپلماسی ما نیز قوی تر و انقلابی تر در مقابل دشمن بایستد و مطمئن باشند عزت دولت و ملت در این است که در مقابل این شجره خبیثه محکم بایستد. چرا که حاکمان سفاک سعودی مظهر وابستگی به آمریکا و کرنش در برابر اسرائیل غاصب نا مشروع هستند و هیچ سنخیتی وجود ندارد که نظام اسلامی بخواهد با عربستان همراه و همقدم شود.

کد خبر 3765101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha