۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲

استاندار گیلان خبر داد؛

ایجاد شرایط صدور روادید برای زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت

ایجاد شرایط صدور روادید برای زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت

رشت- استاندار گیلان از پیگیری برای فراهم آوردن شرایط صدور روادید برای زائران گیلانی اربعین حسینی در رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استاندار گیلان، محمد علی نجفی در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور که صبح شنبه در دفتر کار وی انجام شد، گفت: سال گذشته هفت هزار گیلانی با تشکیل پرونده و اخذ روادید در مراسم عبادی- سیاسی اربعین حسینی شرکت کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به تعداد بالای مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی و ضرورت تسهیل در خدمت رسانی به این عزیزان از طریق رایزنی با ستاد مرکزی اربعین حسینی، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیر فراهم آوردن شرایط صدور روادید برای زائران گیلانی در رشت انجام هستیم.

استاندار گیلان افزود: پیش بینی های لازم برای استقرار دفتر موقت انجام شده و انجام این مهم در گرو اعلام نهایی دستگاه های ذیربط است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های ارزنده سازمان حج و زیارت در پیگیری مسائل شهدای فاجعه منا اظهار کرد: مظلومیت شهدای فاجعه منا که در حال عبادت بوده و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان به فیض شهادت نائل آمدند، هر گز از اذهان فراموش نمی شود.

وی همچنین به نحوه برخود خصمانه و اوج وقاحت و بی شرمی حکام سعودی در فاجعه منا اشاره کرد و افزود: بی‌تدبیری و بی کفایتی حکام سعودی موجب شد تا تعداد زیادی از مسلمانان در سرزمین منا  مظلومانه به شهادت برسند.

استاندار گیلان بر ضرورت شکل گیری گروه حقیقت یاب بین المللی در فاجعه منا تاکید کرد و گفت: تشکیل این گروه موجب روشن شدن واقعیات مسئله و جنایات آل سعود می شود.

در این دیدار همچنین رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کشورمان در فاجعه منا اظهار کرد: همراهی های خوبی از سوی بخش های مختلف در شکل گیری حرکت اصولی در زمینهی رسیدگی به بازماندگان فاجعه‌ منا و پیگیری احقاق حقوق شهدای این واقعه صورت پذیرفت.

سعید اوحدی همچنین از استاندار گیلان برای پیگیری امور مربوط به استان قدردانی کرد و گفت: در تمامی مراحل شاهد انسجام بسیار خوب در گیلان بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور هم اکنون در مراسم نخستین سالگرد شهدای فاجعه منا در مصلای رشت در حال سخنرانی است.

کد خبر 3765817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha