۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷

اعضای بدن جوان نهاوندی به ۸ بیمار حیات دوباره بخشید

اعضای بدن جوان نهاوندی به ۸ بیمار حیات دوباره بخشید

نهاوند- اعضای بدن جوان نهاوندی به ۸ بیمار نیازمند پیوند اعضا حیات دوباره داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند ظهر سه‌شنبه در دیدار با خانواده «ایمان دارابی» جوان‌مرگ مغزی شده نهاوندی که با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از روسای ادارات شهرستان نهاوند برگزار شد ضمن دلجویی از خانواده این مرحوم، گفت: آنچه در قرآن و روایات به آن اشاره‌شده نوع‌دوستی و کمک به دیگران است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های افراد مادی و معنوی است، گفت: خداوند همواره انسان‌ها را در موارد مختلف مورد امتحان و آزمایش قرار می‌دهد کسی پیروز و برنده این میدان است که از آزمون‌های الهی سربلند خارج شود.

وی اهدای عضو را به‌منزلهٔ اهدای زندگی و امری خداپسندانه، بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر دانست و گفت: آنچه امروز باید به آن اهتمام داشته باشیم فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر این مهم است.

حجت‌الاسلام‌ مغیثی با اشاره به از خود گذشتی خانواده‌هایی که اعضای عزیزانشان را اهدا می‌کنند، گفت: خداوند برای این عزیزان پاداش دنیوی و اخروی در نظر دارد و این مهم می‌تواند گامی درراه عمل به سیره ائمه معصومین(ع) باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند هم در ادامه این دیدار گفت: اهدای عضو امری خداپسندانه و انسان دوستانه است و با توجه به غیرقابل‌اجتناب بودن وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی باید بر لزوم فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر برای جلب رضایت خانواده ها برای اهدای عضو عزیزانی که دچار مرگ مغزی می‌شوند تأکید داشته باشیم.

مومنعلی دارابی با اشاره به اعلام رضایت والدین مرحوم ایمان دارابی از اهالی روستای رزینی از توابع بخش خزل، گفت: با رضایت خانواده ایشان اعضای بدن این مرحوم به ۸ بیمار نیازمند پیوند اعضاء، اهداء شد و به آنها جان دوباره بخشید.

وی بابیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان نهاوند آماده ثبت‌نام افراد برای اهدای داوطلبانه عضو در صورت ایجاد شرایط است، گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند با توجه به نیات خیر و نوع دوست بودن مردم طی ماه اخیر اهدای عضو به ۱۶ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشیده است.

کد خبر 3768206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha