۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۲۲:۰۰

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران عنوان کرد؛

سکته قلبی شایع ترین علت مرگ ایرانی ها

سکته قلبی شایع ترین علت مرگ ایرانی ها

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، سکته قلبی را شایع‌ترین علت مرگ‌ و میر در کشورمان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مسعود اسلامی سه شنبه شب در هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران، افزود: آمار سکته های قلبی و مغزی در اروپا رو به کاهش است اما این آمار در ایران کم نشده و علت آن، نبود برنامه‌های پیشگیرانه است.

وی از چاقی، دیابت و عدم تحرک فیزیکی و همچنین مصرف مواد دخانی به عنوان دلایل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نام برد و گفت: با تشخیص به موقع می‌توان از آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی کاست.

دبیر علمی هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه داروهای جدید، روش‌های غیر جراحی، برنامه‌های ملی پیشگیری از استعمال دخانیات از جمله محورهای بحث در این کنگره است، گفت: ۲۶ درصد مردان ایرانی سیگاری هستند و این مسئله آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

اسلامی با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از عارضه خود خبر ندارند، گفت: طبق آخرین آمارهای ارائه شده ۵۰ درصد جامعه شهری ایران افزایش وزن دارند که این مشکل می تواند خطر مرگ و میر را افزایش دهد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، افزود: متخصصین قلب و عروق کشورمان در سطح پزشکان اروپایی و آمریکایی بوده و تنها ضعف ما پیشگیری است.

اسلامی در ارتباط با بیماری‌های مادرزادی قلبی نیز، گفت: سوراخ بین دو دهلیز یا بین دو بطن از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی مادرزادی در کشور به شمار می‌رود و احتمال بروز آن در زایمان‌های طبیعی یک درصد است که اغلب خفیف بوده و با تشخیص به موقع درمان می‌شوند.

وی، شایع‌ترین علت مرگ‌ و میر در کشورمان را سکته قلبی دانست و افزود: ۲۰ تا ۳۰ درصد مرگ و میر در ایران بر اثر سکته قلبی رخ می دهد.

اسلامی، علت اصلی سکته قلبی در جوانان را مصرف مواد دخانی و استرس‌ برشمرد و گفت: با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه می توان به میزان قابل توجهی از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

کد خبر 3768660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha