۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه‌های استان بوشهر نیروی متخصص نیروگاه اتمی تربیت کنند

دانشگاه‌های استان بوشهر نیروی متخصص نیروگاه اتمی تربیت کنند

بوشهر - دبیر کمیسیون انرژی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های استان بوشهر نیروی متخصص نیروگاه اتمی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید خدری صبح چهارشنبه در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: شاهد اقدامات بسیار خوبی در نیروگاه اتمی هستیم که جا دارد تقدیری از مدیریت این نیروگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، اضافه کرد: خوشحالیم که امروز با دستان توانمند دانشمندان داخلی می‌توانیم از انرژی هسته‌ای در تولید برق و سایر موارد پزشکی بهره ببریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت دبیرستان هسته‌ای باید سرعت گیرد و ارتباط بین این دبیرستان با دانشگاه‌های مطرح کشور برای تربیت و آموزش نیروهای متخصص ضروری است.

خدری اضافه کرد: با توجه به تخصصی‌بودن صنعت هسته‌ای، باید از زبده‌ترین نیروها از سراسر کشور کمک گرفت؛ ضمن اینکه باید در کنار این افراد، نیروهای بومی نیز آموزش ببینند تا بتوان در آینده همه امورات نیروگاه را به نیروهای بومی سپرد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون انتظار داریم از نیروهای بومی در پست های غیرتخصصی به طور صد در صد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و با رئیس این نیروگاه گفتگو کرد.

کد خبر 3769016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha