۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳

مدیرکل حج و زیارت لرستان خبر داد؛

اعزام ۶۷۰۰ لرستانی به عتبات عالیات طی امسال

اعزام ۶۷۰۰ لرستانی به عتبات عالیات طی امسال

خرم آباد - مدیرکل حج و زیارت لرستان از اعزام ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به عتبات عالیات طی امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خسروی ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور با نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به وجود ۳۳ شهید لرستانی حادثه منا اشاره کرد و اظهار داشت: از مجموع ۴۶۲ شهید ایرانی حادثه منا ۳۳ شهید مربوط به لرستان بوده که از این تعداد ۱۳ شهید مربوط به بروجرد، پنج شهید مربوط به دورود، ۹ شهید مربوط به ازنا، دو شهید مربوط به الیگودرز، سه شهید مربوط به محدوده جغرافیایی خرم آباد و یک شهید مربوط به الشتر هستند.

وی با اشاره به اینکه شش شهرستان استان لرستان داغدار حادثه منا بودند، افزود: مراسم باشکوهی برای گرامیداشت شهدای منا در استان برگزار که موجب تسلی خاطر خانواده شهدای این حادثه شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان سرکشی مستمر از خانواده شهدای لرستانی حادثه منا، پیگیری های حقوقی و بیمه ای آن ها و ... را از جمله خدمات ارائه شده به خانواده شهدای منا دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیش از ۳۰ خدمات را برای خانواده شهدای منا تعریف و ابلاغ کرده است.

خسروی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات حج و زیارت لرستان برای اعزام زائران به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر ۳۶ دفتر زیارتی ۱۶ دفتر پستی برای ثبت نام زوار در تمام نقاط استان دایر شده و کار ثبت نام زائرین اربعین را انجام می دهند با این اقدام تمامی افراد در دورترین نقاط استان می توانند با مراجعه به دفاتر پستی ویزا دریافت کنند.

وی عنوان کرد: با تدابیر ما زائران لرستانی کربلا و نجف در هتل های استان که تمامی پرسنل آن ها لرستانی هستند اسکان داده می شوند که ضمن ارائه خدمات مطلوب به زوار هزینه اسکان آن ها ۱۸ درصد کمتر شده است.

خسروی با اشاره به اینکه در پنج ماه اول امسال شش هزار و ۷۰۰ زائر از لرستان به عتبات عالیات اعزام شدند، اضافه کرد: این در حالی است که در شش ماه اول سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ زائر لرستانی به عتبات مشرف شدند.

کد خبر 3770268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha