۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

گروههای مسلح ۵۵ بار آتش بس را در سوریه طی ساعات گذشته نقض کردند

گروههای مسلح ۵۵ بار آتش بس را  در سوریه طی ساعات گذشته نقض کردند

گروههای مسلح، آتش بس برقرار شده از ۱۲ سپتامبر را طی ساعات گذشته بارها در دمشق و حومه آن، حلب، حماه، حمص، القنیطره و لاذقیه نقض کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، گروههای مسلح با حملات خمپاره ای که به برخی مناطق انجام دادند. آتش بس را نقض کردند. این گروهها مزارع البلالیه، کوی المعاصر در بلودان در حومه دمشق و روستاهای الحمریه، حضر و تل الشعار در حومه قنیطره را هدف قرار دادند.

منبع نظامی سوری از حملات گروههای مسلح به حرستا القنطره، البلالیه و البحاریه در غوطه شرقی دمشق خبر داد. همچنین گروههای مسلح به حرستا، بیمارستان بن ولید، نیروگاه حرارتی در جیرود حملات موشکی و خمپاره ای انجام دادند.

منابع سوری گزارش دادند: در حلب این گروهها ۱۶ بار آتش بس را طی ساعات گذشته نقض کردند و با خمپاره و موشک و دیگر سلاح ها به مناطق جمعیه الزهرا، الخالدیه، سبع بحرات، ۱۰۷۰ دستگاه، منطقه کاستیلو، برج الریح، کارخانه سیمان، دانشکده امور تسلیحات، کارخانه گاز، الراموسه، منطقه الاسکان و غرب آن، شلیک کردند. مدرسه الفرح، محور الفامیلی هاوس و مناطق الراموسه و ۱۰۷۰ دستگاه، نیز از سوی گروههای مسلح هدف قرار گرفت که بر اثر آن شماری کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع سوری؛ در حماه نیز گروههای مسلح دو بار آتش بس را با حملات خمپاره ای که انجام دادند، نقض کردند.

در حمص و حومه آن نیز گروههای مسلح با توپ جهنم و خمپاره، مناطق العباسیه، الحوله و الرستن و تل القطری و روستای جبورین هدف قرار دادند. گروههای مسلح روستای قرمص، الغاصبیه، اطراف سد الرستن، روستای کفرنان در حومه حمص را نیز با خمپاره و سلاح سنگین هدف قرار دادند.

به گفته منابع نظامی سوری، گروههای مسلح در حومه لاذقیه نیز آتش بس را نقض کردند و منطقه جبل ابوعلی را هدف حملات خود قرار دادند.

گروههای مسلح در حومه القنیطره نیز به مواضع ارتش سوریه با خمپاره شلیک کردند. در حملات خمپاره ای به روستای حضر در حومهه شمالی قنیطره یک دختر بچه کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع نظامی در استان القنیطره اعلام کرد: بر اثر حملات گروههای مسلح به روستای حضر در حومه شمالی القنیطره، یک کودک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. این حملات خمپاره ای  و توپخانه ای گروههای مسلح، خسارات زیادی به منازل وارد کرد.

گروههای مسلح در شهر بنش و اطراف آن، با استفاده از تک تیراندازها، شهرک الفوعه در حومه شمالی ادلب را هدف قرار دادند که بر اثر آن یک کودک هفت ساله زخمی شد.

منابع سوری اعلام کردند: حملات تک تیراندازان، مانع از زندگی عادی مردم الفوعه و کارهای کشاورزی آنها می شود. ساکنان دو شهرک شیعه نشین کفریا و الفوعه تحت محاصره گروههای مسلح قرار دارند.

در مناطق القابون و جوبر در  دمشق نیز مواضع ارتش سوریه از سوی تک تیراندازان وابسته به گروههای مسلح هدف قرار گرفت. در حومه دمشق ؛ مناطق مزارع بالا الجدیده، تل الصوان و حوش نصری در غوطه شرقی دمشق هدف قرار گرفت.

کد خبر 3770556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha