۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۳:۵۷

رئیس جمهور سوئیس خبر داد؛

تأثیرگذاری مسکو- واشنگتن بر وضعیت سوریه ادامه می یابد

تأثیرگذاری مسکو- واشنگتن بر وضعیت سوریه ادامه می یابد

رئیس جمهور سوئیس گفت که به رغم آتش بس ضعیف و متزلزل در سوریه، آمریکا و روسیه به تأثیرگذاری بر وضعیت این کشور ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوهان اشنایدر- آمان» رئیس جمهور سوئیس در گفتگو با این خبرگزاری روسی اظهار داشت که به رغم آتش بس ضعیف و متزلزل در سوریه، آمریکا و روسیه به تأثیرگذاری بر وضعیت این کشور ادامه می دهند.

رئیس جمهور سوئیس در ادامه افزود: «این موضوعی بسیار حساس است و ناامیدی من از آن است که این صلح خیلی دوام نیاورد؛ اما شنیدم که دو بازیگر اصلی- آمریکا و روسیه- تا اطمینان یابی از برقراری صلح واقعی در سوریه به تأثیرگذاری بر وضعیت این کشور ادامه خواهند داد». 

افزون بر این، یوهان اشنایدر حل بحران خاورمیانه را «کاملاً ضروری» خواند و گفت که «در خاورمیانه وضعیت فوق العاده برقرار است و [این وضعیت] باید هرچه زودتر اصلاح شود».

گفتنی است که روز نهم سپتامبر، روسیه و آمریکا از دستیابی به یک آتش بس جدید سخن گفتند که حل و فصل تعارض پنج ساله در سوریه محور اصلی آن بود. این آتش بس از روز دوازدهم سپتامبر به مرحله اجرا درآمد؛ اما از آن زمان تاکنون، مسکو و واشنگتن یکدیگر را به نقض مکرر آتش بس متهم کرده اند. 

کد خبر 3774602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha