۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۴

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور:

۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

 ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

گرگان – رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از تحصیل بیش از دو میلیون دانش آموز در مدارس غیردولتی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه گرد در حاشیه مراسم متمرکز بازگشایی مدارس استان گلستان که صبح شنبه در دبیرستان پسرانه شاهد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳ هزار مدرسه غیردولتی در سراسر کشور وجود دارد که در کنار مدارس دولتی فعالیت می‌کنند و امیدواریم به تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین بپردازند.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم ۲۰ درصد از مدارس دولتی کشور مشارکتی خواهند شد، خاطرنشان کرد: برای هر استان باید الگوی توسعه مدارس غیردولتی داشته باشیم که بر مبنای نیازهای آن منطقه، درخواست مردم و همچنین توسعه کیفی باشند.

گرد افزود: طی سه سال گذشته مشارکت مردمی در توسعه مدارس غیردولتی از ۸.۷ درصد به ۱۱ درصد رسیده و شاهد رشد مشارکت‌های مردمی و دستگاه‌ها در مدارس هیئت امنایی و استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور بودیم تا هیچ فرزندی بدون کلاس و مدرسه نباشد.

وی ادامه داد: توسعه هر فضای آموزشی غیردولتی منجر به کیفیت بخشی به مدارس دولتی می‌شود و امیدواریم این توسعه با علاقه مردم و بهتر از قبل انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال تحصیلی جاری شاهد کیفیت بخشی به حوزه‌های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی نسبت به سال‌های گدشته باشیم، زیرا توجه به کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی یکی از رویکردهای اصلی وزارت است.

گرد یادآور شد: با توجه به اجرا نشدن مواد قانونی حمایت از مدارس غیردولتی با مشکلات اقتصادی مواجه بودیم و فضاهای آموزشی به سختی در اختیار این مدارس قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی شکل بگیرد تا بتوانیم ارزیابان تخصصی را در کنار حمایت‌ها به شکل مستمر در مدارس داشته باشیم.

کد خبر 3777221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha