۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱

معاون استاندار همدان:

۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان همدان عبور می‌کنند

۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان همدان عبور می‌کنند

همدان - معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان همدان عبور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار بعدازظهر شنبه در ستاد هماهنگی اربعین حسینی در همدان با اشاره به آمادگی استان همدان برای میزبانی از زائرین اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: ۷۰ درصد زائران اربعین حسینی از استان همدان عبور می‌کنند.

الهی تبار افزود: باید ظرفیت سرویس‌دهی روزانه به ۵۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در استان همدان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به ضرورت فعال شدن تیم‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای استان همدان تاکید کرد: باید خدمات‌دهی کمیته‌ها به صورت ویژه و با تهیه بروشورهایی از سوی کمیته فرهنگی به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی باتاکید بر اینکه باید در فضای مجازی این خدمات در قالب پیامک به صورت مطلوب به زائران اطلاع‌رسانی شود، گفت: باید تمام احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها دیده شود به طوری که آمادگی برای تأمین تغذیه و اسکان زائران در صورت پیشامد احتمالی وجود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه همدان از نظر وزارت کشور به عنوان استان مسیر عبوری زائران شناخته شده است و باید از تمام امکانات برای خدمات‌دهی به زائران استفاده شود، گفت: امسال در مرز مهران انجام هیچ‌گونه وظیفه‌ای بر عهده استان همدان قرار داده نشده بنابراین همکاری این استان در مراسم اربعین حسینی و خدمات دهی ها در استان همدان متمرکز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال زوار اتباع خارجی از استان همدان عبور نمی‌کنند، عنوان کرد: باید هر کمیته اقدامات و عمده فعالیت‌های خود را در قالب یک گزارش تهیه و در نهایت به استانداری ارائه دهد.

الهی‌تبار بابیان اینکه استان‌های شمالی، شمال شرقی، شمال غربی و غرب از مسیر مرز مهران اعزام می‌شوند، گفت: زائران استان‌های مرکزی، جنوبی و جنوب غربی نیز از دو مرز شلمچه و چزابه اعزام خواهند شد.

کد خبر 3777653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha