۵ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کشور پیشرو است

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کشور پیشرو است

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشگاهی پیشرو در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی یکشنبه‌شب در گردهمایی بزرگ دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به مناسبت سفر پروفسور مجید سمیعی به مازندران در سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: سفر پروفسور سمیعی به مازندران در شروع سال تحصیلی را به فال نیک می‌گیریم و به این میزبانی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) و دانشگاه علوم پزشکی بابل دو دانشگاه مستقل هستند که هر دو در کشور سرآمد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه مازندران با ۱۰ دانشکده، ۴۰۰ هیئت‌علمی، بیش از هفت هزار دانشجو و بیش از ۱۰۰ رشته مقطع تحصیلی دارد و هرساله در سه رشته فوق تخصصی و ۱۷ رشته دستیاری تخصصی فارغ‌التحصیل داشته و از دانشگاه‌های پیشرو در کشور است.

جان بابایی افزود: رشد دانشگاه‌های ما درزمینهٔ تحصیلات تکمیلی عالی بوده است و تمام بضاعت و سرمایه ما، دانشجویان و اساتیدی هستند که در این دانشگاه حضور دارند.

وی ضمن قدردانی از حضور پروفسور برجسته مغز و اعصاب، گفت: پروفسور سمیعی به مدت ۵ سال پزشک افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و این مایه مباهات ما خواهد بود.

در ادامه، دکترسید ابراهیم کتابچی شاگرد پروفسور سمیعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و خیرمقدم به پروفسور سمیعی گفت: حضور چهره‌ای برجسته‌ای چون پروفسور سمیعی در دانشگاهی که قدمت سی‌وچندساله دارد مایه مباهات و نویدبخش اتفاقات خوب خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جراحی‌های آن، رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است و کسب این رتبه ریشه در سعی و تلاش کلیه همکاران متخصص ما دارد.

حراج مغز و اعصاب و یکی از شاگردان پروفسور سمیعی، بابیان اینکه پروفسور سمیعی بنیان‌گذار عملی علوم اعصاب دنیا هستند، بیان کرد: با توجه به اینکه ایشان چهره‌ای جهانی در علوم اعصاب است بر این اساس سازمان فرهنگی جهانی مدالی را به نام پروفسور مجید سمیعی به برگزیدگان عرصه مغز و اعصاب اهداء می‌کند که مایه مباهات ما ایرانی‌ها است.

دکتر کتابچی، در پایان ابراز داشت: به شهردار ساری افتخار می‌کنم که به استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساخت و راه‌اندازی انستیتو تحقیقات علوم اعصاب مازندران، قول همکاری داده است.

کد خبر 3779037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha