۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۹

استاندار همدان:

۴۵ درصد مطالبات کشاورزان همدان بابت فروش گندم پرداخت شده است

۴۵ درصد مطالبات کشاورزان همدان بابت فروش گندم پرداخت شده است

همدان - استاندار همدان گفت: تاکنون ۳۰۸ میلیارد تومان و بیش از ۴۵ درصد مطالبات کشاورزان استان همدان بابت فروش گندم پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان همدان با بیان اینکه تمام تلاش دولت در خرید خوب و به موقع گندم بود البته آنها که نخواهند ببینند، قرارشان نیست که این کار خوب دولت را ببینند، گفت: پیگیری برای پرداخت پول گندم کشاورزان استان همدان تا پرداخت کامل انجام شود.

نیکبخت با بیان اینکه اعضای ستاد تنظیم بازار استان همدان باید در تامین مایحتاج مردم و نظارت بر نرخ کالاهای مورد نیاز مردم اهتمام داشته باشند، گفت: بر اساس گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت از نرخ کالاها در بازار، تورم تک رقمی است و تورم از ۴۴ درصد به زیر ۹ درصد رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال ۱۳۳ هزار تن جو از کشاورزان خریداری شده درحالی که سال گذشته میزان خرید ۳ هزار تن بوده است، گفت: در خرید گندم نیز ۷۴درصد افزایش صورت گرفته است.

باید کشت کم آب بر را ترویج کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید کشت کم آب بر را ترویج کنیم، گفت: تاکنون ۳۰۸ میلیارد تومان و بیش از ۴۵ درصد مطالبات کشاورزان استان همدان بابت فروش گندم پرداخت شده است.

استاندار همدان در ارتباط با محصول چغندرقند نیز با بیان اینکه معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری همدان باید شرایط پرداخت پول کشاورزان را از هم اکنون با مسئولان کارخانه قند و جهاد کشاورزی پیش بینی و تامین اعتبار کند، گفت: پول چغندرکاران باید با فاصله زمانی مناسبی به کشاورزان پرداخت شود تا مشکلات سال گذشته ایجاد نشود.

نیکبخت با بیان اینکه هیچ حرف منطقی وجود ندارد که طلب کشاورز را دیر پرداخت کنیم، گفت: در تمام شرایط باید رضایتمندی مردم را مدنظر داشته باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اصناف و بازاریان استان همدان افراد شریفی هستند اما برخی افراد سودجو و متخلف در لباس اصناف همدان اقدام به تخلف می‌کنند که وجهه این افراد را نیز خدشه‌دار می‌کنند، گفت: نهادهای نظارتی باید برخورد جدی با این افراد داشته باشند.

ستاد تنظیم بازار نظارت دقیقی بر تامین نیازها و قیمت کالاها داشته باشد

نیکبخت با اشاره به اینکه ایام محرم در پیش است، گفت: ستاد تنظیم بازار باید نظارت دقیقی بر تامین نیازها و قیمت کالاها در بازار داشته باشد و مراقبت‌ها را با تلاش و اهتمام بیشتری به جا آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مناظره دیشب نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آمریکا یکی از نامزدها گفت که در مذاکره، ایران ابرقدرت منطقه شده است، گفت: در مذاکرات حقانیت ایران ثابت شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید همیشه آمریکا را به عنوان بدعهد و شیطان بشناسیم اما بااین حال ماحقمان را گرفتیم، گفت: دولت در زمینه سیاست های داخلی و خارجی کاری کارستان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه زمانی هیچ ثباتی در اقتصاد و بازار و تصمیم گیری های مردم نبود اما امروز دل مردم قرص است که بازار ثبات دارد، گفت: این ثبات از نشانه های اقتصاد سالم یا اقتصاد روبه سلامت است.

کد خبر 3780924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha