۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان:

نگهداری زنان معتاد در هرمزگان یک چالش جدی است

نگهداری زنان معتاد در هرمزگان یک چالش جدی است

بندرعباس - فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به کمبود کمپ نگهداری معتادان در هرمزگان، گفت: برای نگهداری زنان معتاد در استان هرمزگان با چالش جدی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری که با مناسبت هفته ناجا در سالن اجتماعات مهمانسرای طلوع برگزار شد، بیان داشت: استراتژی نیرو انتظامی مشارکت مردم و بهره گیری از قدرت مردمی در ایجاد امنیت در کشور است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان یار مهربان در کنار مردم است، عنوان کرد: در بحث ایجاد امنیت و رفع آسیب های اجتماعی تمام دستگاههای اجرایی ورود کنند نه اینکه مشکلات را بر گردن نیروی انتظامی بیاندازند.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: در بحث نگهداری معتادان در استان هرمزگان دچار مشکل هستیم، کمپ نگهداری معتادان ظرفیت نگهداری مناسبی ندارد. در کمپ نگهداری زنان معتاد در استان با چالش جدی روبرو هستیم.

وی با اشاره به این نکته که ریشه اصلی قاچاق در مرکز کشور است، اظهارداشت: مردم هرمزگان قاچاقچی نیستند. در برخورد با کالای قاچاق در مغازها با درایت و تدبیر وارد خواهیم شد.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در تشریح عملکرد ناجا طی شش ماهه ابتدای امسال در هرمزگان عنوان کرد: ۴۷ تن انواع موادمخدر در شش ماهه ابتدای امسال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد افزایش در کشف داشته ایم. همچنین چهار هزار و ۳۴۸ نفر دستگیر شده اند.

وی عنوان کرد: هزار و ۸۹۷ نفر خرده فروش، ۹هزار و ۳۹نفر معتاد کارتن خواب طی شش ماهه گذشته دستگیر شدند. در رابطه با قاچاق مواد مخدر هم ۴۶۱ خودرو و ۱۱۳ موتور سیکلت توقیف شد.

سردار ملکی در تشریح عملکرد پلیس هرمزگان در برخورد و دستگیری سارقین بیان داشت: امسال ۲۰هزار و ۳۶۷پرونده در رابطه با سرقت در استان هرمزگان تشکیل شد که ۳درصد کاهش تشکیل پرونده داشته ایم،

وی با بیان این نکته که در کل سرقت ها هشت درصد کاهش سرقت داشته ایم، خاطرنشان کرد: شش هزار و ۳۶۶ نفر سارق دستگیر شد که ۱۲۷ درصد افزایش دستگیری نسبت به مدت مشابه شش ماهه سال قبل داشته ایم. سرقت به عنف ۳۹ درصد کاهش، سرقت مغازه ۶درصد کاهش، سرقت منزل دو درصد کاهش، کیف قاپی ۳۹درصد کاهش و سرقت داخل خودرو ۹درصد کاهش داشت اما در همین مدت سرقت خودرو و موتور سیکلت ۷درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان ابرازداشت: در تصادفات دو هزار و ۲۹۲فقره تصادف درون شهری و برون شهری رخ داده است که ۱۴درصد کاهش تصادف ثبت شده است. تعداد متوفی در تصادفات ۲۳۸نفر بوده است که سه درصد کاهش را نشان می دهد، همچنین مصدومان تصادفات طی شش ماهه امسال دوهزار و ۳۰۹ نفر بوده که ۱۲ درصد کاهش مصدوم داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه استراتژی نیروی انتظامی ورود به مغازه ها برای برخورد با کالای قاچاق نیست، عنوان کرد: نیروی انتظامی با محلهای دپوی قاچاق کالا برخورد خواهد کرد. در سال جاری ۴۱۵میلیارد و ۵۱میلیون تومان کشفیات قاچاق کالا داشته ایم که ۶۰درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد. همچنین در رابطه با قاچاق کالا تعداد دو هزار و ۷۷۳ پرونده ها با ۱۴درصد افزایش در استان تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: در رابطه با قاچاق کالا ۱۵ شناور، ۹۴۰ خودرو سبک و سنگین توقیف شد. همچنین چهار باند کلان قاچاق منهدم و دو هزار و ۷۰۰ قاچاقچی در استان دستگیر شد که هشت درصد افزایش دستگیری در استان داشته ایم.

کد خبر 3781322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha