۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نیازمند شتاب بیشتری در عرصه علمی هستیم/ضعف در حوزه فناوری

نیازمند شتاب بیشتری در عرصه علمی هستیم/ضعف در حوزه فناوری

محلات- دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طی دهه اخیر کشور در زمینه تولیدات علمی و تئوریک عملکرد خوبی داشته ولی در حوزه فناوری با کمبود مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز پنجشنبه در جمه دانشجویان دانشگاه پیام نور محلات، اظهار داشت: کشور در زمینه تولیدات علمی موفق عمل کرده است اما برای حفظ اقتدار منطقه ای به شتاب بیشتری در این خصوص نیاز است.

وی افزود: در گام دوم پس از تولیدات علمی، در بخش فناوری دچار کمبود هستیم که باید در این بخش یک تحول جدی اتفاق بیفتد.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید به سمت تجاری سازی فناوری حرکت کرد تا صادرات علم و فناوری در راس صادرات کشور قرار بگیرد.

سلیمی افزود: در حال حاضر در سبد صادرات کشور، نفت و فرآورده های نفتی و پتروشیمی سنگینی می کند و سهم زیادی از کالاهای صادراتی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از نفت حاصل می شود.

وی از انسجام در تصمیم گیری، پرهیز از موازی کاری و نیاز سنجی علمی کشور به عنوان سه عنصر اصلی برای انجام فعالیت های جدید علمی نام برد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجو آرمان خواه است و نباید با کانالیزه کردن دانشگاه ها از آرمان خواهی دانشجویان جلوگیری کرد.

سلیمی افزود: آرمان خواهی روحیه نشاط و امید به دانشجویان می دهد و بستر کمال خواهی آنان را فراهم می کند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشجویان خواست در زمینه تشکیل کرسی های آزاد اندیشی و انتشار نشریات علمی، ترویجی و پژوهشی بیش از پیش گام بردارند.

کد خبر 3782614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha