۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۲۲

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تاکید کرد:

صدور فرهنگ انقلابی و اسلامی با مشارکت جدی مردم محقق می‌شود

صدور فرهنگ انقلابی و اسلامی با مشارکت جدی مردم محقق می‌شود

مشهد ـ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر بخواهیم فرهنگ انقلابی و اسلامی را به دنیا صادر کنیم چاره‌ای جز واگذاری فرهنگ به مردم نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع شامگاه پنجشنبه در اختتامیه جشنواره مسجدی‌ها که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تولیداتی که از دل مساجد بیرون می‌آید متفاوت با دیگر تولیدات است.

وی افزود: در مراکز و موسسات مختلفی تولیدات فرهنگی و هنری با هزینه‌های سنگین  دولتی و دولتی مدیریت می‌شود اما نسبت به تولیدات کم خرج مسجدی به مراتب کم اثرتر است چرا که تولیدات مساجد توسط افراد دغدغه‌مند شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر قرار است فرهنگ اسلامی و انقلابی خود را به دنیا صادر کنیم چاره‌ای جز واگذاری فرهنگ به مردم نداریم زیرا فرهنگ دولتی ارزشی ندارد،  تا زمانی که دولت فرهنگ را به مردم تحمیل کند پاسخ مناسبی نخواهد گرفت.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای خراسان مبنی بر پیشتاز بودن ذهن انقلابی مشهد در سابقه تاریخی این کشور تصریح کرد:‌ مشهد ظرفیت هایی دارد که در تولیدات فرهنگی از مرکز ایران نیز جلوتر است.

حجت الاسلام فاطمی ارفع خطاب به شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت:‌ امروز شما در مساجد تراز انقلاب هستید،  مساجدی که شما در آن فعالیت می‌کنید مساجدی است که باید فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی را به سطح کشور ترویج و صادر کند.

وی با تاکید بر حمایت از فعالیت های فرهنگی جوانان مسجدی خاطرنشان کرد:‌ خوشبختانه در مجموعه مدیریت شهری مشهد در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارهای کم نظیری صورت گرفته است و ارتباطی که امروز با مساجد شکل گرفته مرهون تلاش های مسئولان در مجموعه فرهنگی شهرداری است.

کد خبر 3782762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha