۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۹

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

وضعیت توزیع تخت‌های بیمارستانی در استان مرکزی نابسامان است

وضعیت توزیع تخت‌های بیمارستانی در استان مرکزی نابسامان است

اراک-نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب درمجلس گفت: وضعیت توزیع تخت های بیمارستانی در استان مرکزی نابسامان است و باتوجه به مراجعه ازمناطق همجوار به بیمارستان‌های اراک، باکمبود تخت مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، علی اکبر کریمی با اشاره به دیدار روز شنبه مجمع نمایندگان استان مرکزی با وزیر بهداشت و مباحث مطرح شده در این نشست در رابطه با مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، اظهار داشت: شهر اراک از دیرباز به لحاظ محرومیت هایی که در استان های همجوار وجود داشته، همواره قطب درمانی منطقه بوده و بسیاری از مصدومان حوادث جاده ای که حتی در استان های همجوار رخ می دهد به مراکز درمانی این شهر مراجعه می کنند.

وی افزود: هم اکنون فضای درمانی شهر اراک از مشکل مراجعات بیش از ظرفیت، به شدت متاثر بوده و بخش عمده ای از ضریب اشغال تخت های بیمارستانی متعلق به بیماران خارج از استان است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر تعداد تخت های درمانی شاید استان مرکزی با میانگین کشوری فاصله چندانی نداشته باشد ولی از نظر توزیع این تخت ها در سطح استان، بسیار نابسامان است.

کریمی خاطرنشان ساخت: استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان چند مطالبه مشخص دارد که یکی تسریع در ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک و دیگری احداث هر چه سریعتر بیمارستان یک هزار تختخوابی این شهر است.

وی افزود: نامه ای با امضای هفت نماینده استان به وزارت بهداشت ارسال شده و درخواست داریم این موضوع حتما جزو اولویت های وزارتخانه قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه سوم ساخت بیمارستان یکصد تختخوابی زنان و زایمان است که در این باره نیز توسط دکتر طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مکاتبه شده چرا که بیمارستان طالقانی که تنها مرکز زنان و زایمان در استان و منطقه می باشد به شدت فرسوده است.

کریمی افزود: با توجه به اینکه اراک قطب صنعتی است و حوادث مختلفی نیز همواره در این شهر وجود دارد، بحث بیمارستان سوانح و سوختگی که توافق اولیه اش نیز انجام شده، ضرورت این شهر است.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی آلودگی هوا در اراک به نظر می رسد راه اندازی یک مرکز مطالعاتی تحقیقاتی بیماری های تنفسی ریوی و همینطور سرطان در استان مرکزی ضرورت دارد.

کد خبر 3784403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha