۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶

قدیمی ترین دانشگاه منابع طبیعی کشور ۵۹ سالگی را جشن گرفت

قدیمی ترین دانشگاه منابع طبیعی کشور ۵۹ سالگی را جشن گرفت

گرگان مراسم پنجاه و نهمین سالگرد تاسیس قدیمی ترین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی کشور با حضور دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در آئین ۵۹ سالگی این دانشگاه با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در این دنیای پر رقابت اگر قرار است جامعه ای به ترقی و منابع برای تولید و پیشرفت برسد، راهی جز مسیر علم و دانش وجود ندارد، مسیری که جامعه و افراد آن به مهارت و دانش کافی مجهز باشند.

نجفی نژاد ادامه داد: در این مسیر می توان با ایجاد جامعه ای پویا و فراهم کردن رفاه برای اعضای آن شرایط را برای رشد و ارتقای معنوی انسان فراهم کرد.

به گفته وی، جامعه ای روی سعادت را می بیند که دانش بنیان باشد و تولید دانش ارزش داشته و این دانش در همه عرصه ها و اجزای جامعه رسوخ و نفوذ پیدا کند و زمینه ساز فایده باشد.

وی ایران را کشوری در حال توسعه قلمداد کرد و افزود: سرمایه بزرگ کشور ما جوانانی هستند که با همت و نوآوری و خلاقیت حرکت در مسیر پیشرفت را سریع تر طی خواهند کرد.

نجفی نژاد، پاسداشت علم، حفظ احترام برای اساتید و معلمان، حفظ کیفیت از نظر زیر ساختی و آموزشی را از اصول دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دانست.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فعالیت خود را از ۱۱ مهر ۱۳۳۶ با عنوان آموزشگاه عالی جنگل آغاز کرد وبه عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی ایران در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی محسوب می شود.

این دانشگاه اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور نیز محسوب می شود و دانش آموختگان بیشماری در طول مدت شش دهه فعالیت این مرکز به جامعه علمی جهان و ایران تقدیم شده است.

کد خبر 3785950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha