۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷

دومین روز کنفرانس بروکسل با سخنرانی «اشرف غنی» برگزار شد

دومین روز کنفرانس بروکسل با سخنرانی «اشرف غنی» برگزار شد

دومین روز کنفرانس بروکسل با سخنرانی «اشرف غنی» و نمایندگان اتحادیه اروپا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در نشست بروکسل گفت: برنامه‌ های دولت افغانستان با همکاری کشور های کمک حامی کابل ادامه خواهد داشت.

وی فقر و تروریسم را دو چالش عمده در افغانستان دانست و افزود که تروریسم مرز نمی ‌شناسد و یک پدیده کوتاه مدت نیست، پس همه باهم باید علیه این پدیده مبارزه انجام دهند.

اشرف غنی در ادامه اظهار داشت: برخی از کشور ها تروریسم را به دو بخش خوب و بد تقسم می کنند در حالی که تروریسم خوب و بد وجود ندارد و این پدیده علیه بشریت است.

غنی در ادامه افزود: بعد از انتقال مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای افغانستان و پایان ماموریت نظامی نیروهای خارجی، تروریسم از القاعده گرفته تا داعش و طالبان و گروه‌های جنایتکار علیه افغانستان فعالیت‌های خود را گسترش دادند. 

اشرف غنی در این نشست به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پرداخت و گفت: نیروهای امنیتی روزانه در ۱۵ ولایت عملیات انجام می دهند و از توانایی های خوبی برخوردار هستند.

در این نشست «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان نیز گفت: افغانستان در حال حاضر به سمت ترقی و پیشرفت در حرکت است.

ربانی از تعلیم و تربیت، حقوق زنان، اصلاحات انتخاباتی، تدوین چارچوب روشن اقتصادی برای آینده افغانستان و توافقنامه صلح با حزب اسلامی به عنوان مثال‌ هایی از حرکت کشورش رو به جلو یاد کرد.

در کنفرانس بروکسل حدود ۱۰۰ کشور و سازمان  بین المللی حضور دارند، این کشور ها و سازمان های بین المللی وعده های جدیدی برای کمک های مالی به دولت افغانستان تا سال ۲۰۲۰ را داد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با افتتاح این کنفرانس گفت: مقصد این نشست تجدید تعهد با افغانستان است. 

موگرینی با اشاره به توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی به عنوان اقدامی ترغیب کننده ابراز امیدواری کرد که دیگر گروه‌های شورشی نیز روند مشابه را دنبال کنند.

«دونالد توسک» رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: بسیاری از شهروندان افغانستان در فقر به سر می برند و آینده ‌ای برای خود در کشورشان نمی ‌بینند، بنابراین اهمیت تعهدات مالی بین ‌المللی برای افغانستان یک امر مهم است. 

وی در ادامه تصریح کرد: افغانستان برای فایق آمدن بر چالش ‌ها از جمله ناامنی به حمایت مالی بین‌ المللی و همچنین همکاری کشورهای منطقه نیاز دارد.

وی همچنین افزود: ما در سال جاری با کمک ۱‌۳ میلیارد دلاری از تلاش ‌های بین ‌المللی و ظرفیت ‌سازی داخلی در افغانستان حمایت می‌کنیم و این حمایت خود را تا سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهیم.

کد خبر 3788442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha