۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵

جوایز جشنواره «باهم» روسیه به زوج سینماگر ایرانی اهدا شد

جوایز جشنواره «باهم» روسیه به زوج سینماگر ایرانی اهدا شد

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «باهم» روسیه در حالی به پایان رسید که سهم سینمای ایران ۳ جایزه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «باهم» روسیه که شب گذشته جمعه ۱۶ مهر ماه،  در شهر مسکو برگزار شد امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی زوج سینماگر ایرانی موفق به دریافت ۳ جایزه از این رویداد سینمایی شدند.

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی «باهم» در روسیه در شهر مسکو روز جمعه ۱۶ مهرماه ساعت ٤ بعد از ظهر در تالار بزرگ خبرنگاران مسکو برگزار شد و برگزیدگان خود را اعلام کرد. در بین دریافت کنندگان جوایز  یک تهیه کننده ایرانی با دریافت ۲ جایزه و یک بازیگر زن ایرانی ۱ جایزه از جشنواره را به خود اختصاص دادند و ۳ جایزه به جمهوری اسلامی ایران رسید.

امیرحسین شریفی دو جایزه ویژه را از آن خود کرد. اولین جایزه را از هیات داوران در بخش سریال و فیلم تلویزیونی جشنواره از رادیو و تلویزیون مسکو به خاطر نوآوری برای ساخت سریال «زاویه هفتم»  و جایزه دوم را با عنوان بهترین تهیه کننده در بخش سینمایی برای تهیه فیلم سینمایی «کبریت سوخته» و فیلم «هفت» از این جشنواره دریافت کرد و سارا صوفیانی جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر ایفای نقش شیدا در سریال «زاویه هفتم» دریافت کرد. در این جشنواره بین المللی فیلمسازان و هنرمندان ١٧ کشور دنیا به رقابت پرداختند.

امیرحسین شریفی پس از دریافت جوایز خود گفت: ما در ایران عزادار هستیم  و در اینجا به همه مسلمانان دنیا بخصوص هموطنانم تسلیت عرض می کنم و این جایزه را به همه ملت ایران تقدیم می‌کنم.

کد خبر 3790011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha