۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

رئیس دادگستری شهرستان قزوین:

قضات بهانه کوتاهی مسئولان برای تسامح در اجرای قانون را نمی پذیرند

قضات بهانه کوتاهی مسئولان برای تسامح در اجرای قانون را نمی پذیرند

قزوین- رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین گفت: متأسفانه برخی از مسئولان با کوتاهی خواستار چشم پوشی و فرصت از مسئولان قضایی هستند که چنین درخواستی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در کمیته حمایت از سرمایه گذاری بیان کرد: مدیریت بحران و بحران مدیریت دو موضوع است که باید به آن توجه کرد و اگر مراقبت نکنیم بحران مدیریت شکل می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های دستگاه قضایی این است که شرکت ها، موسسه ها و سازمان هایی را که از قانون جدا شده اند هدایت کند و در این میان وظایف دستگاه ها باید مشخص شود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: دستگاه قضا در خصوص کمیته داوری حمایت های لازم را انجام می دهد و به حمایت از تولید سالم و سرمایه گذاری مشروع باور دارد.

وی افزود: گاهی از قضات انتظار می رود خواسته هایی را فراتر و یا برخلاف قانون انجام دهند که قضات از پذیرش آن خودداری می کنند و دنبال اجرای قانون هستند.

حجت الاسلام کثیرلوی فرد عنوان کرد: در برابر خواست مسئولان برای تساهل و تسامح باید پرسید که آیا مسئولان نیز توجه لازم را به صنعت دارند، اگر چنین است چرا در شهرستان البرز که قطب صنعتی استان است نماینده ای تام الاختیار و یا با اختیار خاص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان کوتاهی هایی دارند و خواستار چشم پوشی و فرصت از مسئولان قضایی یا قضات هستند که چنین درخواستی پذیرفتنی نیست.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: درخواست ما از مسئولان این است که با تخلف کوچک خود برخورد کنند تا به برخی معضلات تبدیل نشود و اگر چنین شد پرونده اختلاف به پرونده قضایی تبدیل می شود بنابراین باید از فرصت های داوری و صلح و سازش استفاده شود.

وی اعلام کرد: مسئولان اگر در کارشان کوتاهی نکنند دیگر تقاضای اجرا نشدن قانون را نخواهند داشت بنابراین باید دستگاه های اجرایی و نظارت، دقت خود را بیشتر کنند و با نظارت مستمر مانع از بروز مشکلات شوند.

حجت الاسلام کثیرلو یادآورشد: مشکل دیگری که در حوزه صنعت و تولید داریم، فقدان اطلاعات حقوقی در میان کارفرمایان و فعالان اقتصادی و صنعتی است.

دستگاه قضا در حمایت از تولید تلاش می کند

در ادامه محمد علی قاسمی رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین اظهارداشت: نهادینه کردن حمایت از سرمایه گذاری نیازمند فرهنگ سازی است از این رو باید این مفهوم که اقتصاد بدون فرهنگ و فرهنگ بدون اقتصاد موفقیتی نخواهد داشت را ترویج کنیم.

قاسمی افزود: دستگاه قضا از بدو شکل گیری کمیته حمایت از سرمایه گذاری تلاش کرده است تا حد توان به تولید و صنعت استان کمک کند.

وی عنوان کرد: تدابیر رئیس کل دادگستری استان قزوین راهبردی بوده است از این رو انتظار می رود تا با گفتگو مشکلات حل شود.

رئیس امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: البته برخی در دریافت تسهیلات در سایه ضعف نظارت سوء استفاده کردند به طوری که تسهیلات را برای تولید گرفتند و در جای دیگر هزینه کردند.

در ادامه مدیر شعب یکی از بانک های استان قزوین گفت: بانک ها آمادگی دارند در حمایت از تولید همراهی لازم را استمرار بخشند البته بانک ها هیچ گاه به دنبال هدفی جز این نبودند.

عباسی گفت: بانک ها از طریق پرداخت تسهیلات درآمد کسب می کنند در نتیجه دیدگاه ما کمک به تولید و صنعت کشور است.

وی یادآورشد: امروز در استان قزوین واحدی صنعتی نداریم که با شکایت بانک تعطیل شده باشد.
    

کد خبر 3790972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha