۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان لنجان:

بیشترین ماموریت اورژانس لنجان امدادرسانی به بیماران قلبی است

بیشترین ماموریت اورژانس لنجان امدادرسانی به بیماران قلبی است

اصفهان- مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان لنجان گفت: در شش ماهه اول امسال به دوهزار و ۶۴۸ حادثه غیرتصادفی امدادرسانی شده که بیشترین این افراد بیماران قلبی بودند.

اسکندر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهار هزار و ۶۲۶ ماموریت در شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان لنجان از سوی پایگاه های اورژانس انجام گرفت.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک هزار و ۹۷۸ مورد، حوادث تصادفی و دو هزار و ۶۴۸ حادثه غیرتصادفی بوده است.

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان لنجان افزود: از مجموع ماموریت‌های غیر تصادفی، بیشترین موارد، مربوط به بیماری‌های قلبی با ۴۶۶ مورد، ۱۹۲ مورد تنفسی و ۱۲۹ مورد مسمومیت بود.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به ۵۳ ماموریت در حوادث ویژه اعزام شدند که بیشتر این حوادث، تصادفات بود.

امیری، با اشاره به انجام چهار احیای موفق توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ در این مدت، تاکید کرد: فوریت‌های پزشکی لنجان، در نیمه نخست سال جاری، آموزش‌های بسیج همگانی احیا (طرح بها) را برای ۳۳۰ شهروند برگزار کرد.

وی گفت: تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی لنجان در این مدت، در مانور «اغتشاشات در زندان» و استقراری‌های ایام ویژه سال همچون امداد تابستانی و نوروزی شرکت کردند.

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان لنجان اظهار کرد: اورژانس ۱۱۵ لنجان، با برخورداری از پنج پایگاه شامل سه پایگاه شهری و دو جاده‌ای، یک اتاق فرمان و ۴۲ نفر پرسنل شامل پزشک، تکنسین و امدادگر به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات درمانی اورژانسی به بیماران و مصدومان حوادث است.

کد خبر 3795729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha