۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

صادرات غیرنفتی در قزوین ۸ درصد رشد یافت

صادرات غیرنفتی در قزوین ۸ درصد رشد یافت

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از افزایش ۸ درصدی صادرات غیر نفتی استان در شش ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماهه اول سالجاریتا کنون  ۲۸۴ میلیون دلار  کالا صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه  در سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تا کنون با برسی بیش از ۹۵ شرکت تولیدی و صادراتی میزان صادرات استان در طول شش ماهه گذشته بیش از ۲۸۴ میلیون دلار است که این مقدار با رصد  و شناسایی  سایر واحدهای صنعتی و صادراتی رو به افزایش است.

پرزحمت بیان کرد: از میزان  ۲۸۴ میلیون دلار کالای صادر شده این استان، حدود ۱۹۰ میلیون دلار از گمرک قزوین و بقیه از سایر گمرکات به کشور های هدف صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد : کشور های هدف صادرات استان شامل کشور های عراق، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، تاجیکستان، آذربایجان، ایتالیا، ارمنستان، هلند می باشد که بازار عراق سهم بیشتری در صادرات کالای استان داشته است.

به گفته وی مهمترین کالاهای صادراتی استان قزوین را  انواع مواد شوینده، چیپس، تخم مرغ، کاشی و سرامیک، پارافین، مواد شیمیایی، انواع پلاستیکها و نایلونهای رولی، پریفرم، ورقهای آهنی، موکت تشکیل می دهند.

کد خبر 3797937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha