۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

رییس بنیاد سعدی خبر داد؛

حضور برگزیدگان المپیادهای زبان فارسی جهان در دوره‌های دانش‌افزایی

حضور برگزیدگان المپیادهای زبان فارسی جهان در دوره‌های دانش‌افزایی

رییس بنیاد سعدی گفت: تلاش می‌کنیم تا دوره‌های دانش افزایی را با حضور برگزیدگان المپیادهای زبان فارسی در جهان، برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، در دیدار با کارکنان این بنیاد با اشاره به چگونگی برگزاری دوره‌های دانش افزایی در سالهای اخیر اظهار کرد: المپیاد زبان فارسی در تعدادی از کشورها برگزار می‌شود و تلاش ما این است که با برگزاری منظم و دقیق المپیاد زبان فارسی در کشورهای مختلف طی سال‌های آینده، برگزیدگان این المپیادها را برای حضور در دوره‌های دانش افزایی بپذیریم.

وی افزود: حضور فارسی آموزان در دوره‌های دانش افزایی انگیزه و تشویقی برای تحصیل در زبان فارسی و شرکت در المپیادهای زبان فارسی می‌شود و روند گسترش زبان فارسی در جهان را افزایش می‌دهد.

رییس بنیاد سعدی در تشریح برنامه‌های پیش روی این بنیاد نیز گفت: گردهمایی نهادها و مجموعه‌های فعال داخلی و خارجی در آموزش زبان فارسی، از برنامه‌های مهم پیش روی بنیاد سعدی است که با قدرت بیشتری نسبت به دو سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بنیاد سعدی، افزود: تالیف بیش از پیش کتاب‌ها و منابع آموزشی بنیاد سعدی در مهارت‌ها و سطوح مختلف برای مخاطبان گوناگون، بر اساس نظریه‌های علمی و با ظاهری آراسته و محتوایی حساب شده، از دیگر برنامه‌های مهم این بنیاد است که در حال حاضر با تالیف کتاب‌های موجود، نوید چنین دستاوردی مشاهده می‌شود.

حدادعادل افزود: از دیگر دستاوردهای مثبت بنیاد سعدی، برگزاری دوره‌های تربیت مدرس طی سال گذشته است که دو نوبت آن در ساختمان بنیاد سعدی اجرا شد و نوبت‌های بعدی آن نیز با همت بیشتری برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

رییس بنیاد سعدی، یکی از اهداف این بنیاد را آموزش زبان فارسی به مبتدیان دانست و گفت: با اختصاص یک طبقه از ساختمان بنیاد سعدی و فراهم کردن امکانات آموزشی، کلاس‌های فارسی آموزی برای مبتدیان و سطوح مختلف را آغاز خواهیم کرد.

حدادعادل در پایان با اشاره به تثبیت بنیاد سعدی با وجود مضیقه‌ها و کمبود بودجه اقتصادی، که همه کشور با آن درگیر است، گفت: بنیاد سعدی مانند جوانه‌ای که در یک سنگلاخ جوانه می‌زند، رشد داشته و خود را تثبت کرد و توانست علی‌رغم همه سوء فهم‌ها و سوء نیت‌ها، راه خود را باز کند و اکنون همه قبول کرده اند که بنیاد سعدی وجود دارد؛ انصافا نیت ماهم از تاسیس بنیاد سعدی این بود که روند آموزش زبان فارسی در جهان بهتر می‌شود.

کد خبر 3799221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha