۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۹

رئیس سازمان صنعت استان قزوین:

تشکیل کنسرسیوم صادرات در قزوین ضروری است

تشکیل کنسرسیوم صادرات در قزوین ضروری است

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با تشکیل کنسرسیوم صادرات می توان زمینه افزایش صدور محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف را فراهم کرد.

علی پرزحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تشکیل کنسرسیوم صادراتی می تواند در رونق اقتصادی صنایع استان برای صدور کالا به کشورهای هدف موثر باشد.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی استان به کشورهای هدف شامل، انواع شوینده، شیشه و فولاد، چرخ خیاطی، صنایع نساجی، مرغ و تخم مرغ و محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تصریح کرد: مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان، شامل عراق، افغانستان و کشورهای همسایه ایران هستند ولی کالاهای تولید شده استان به کشورهای اروپایی مانند هلند، ایتالیا و آلمان نیز صادر می شود.

وی بخشی از مشکلات موجود در زمینه صادرات کالا به کشورهای هدف صادراتی را مربوط به مسائل حمل و نقل، کانتینر و سردخانه دانست و خواستار رفع آنها شد.

پرزحمت یادآورشد: برای افزایش صادرات با شناسایی رقبا و بررسی امتیازاتی که آنها برای مشتریان خود قائلند می توان سهم بیشتری را دربازارهای خارجی کسب کرد.

وی افزود: بررسی موانع زیرساختهای صادرات و تشکیل کنسرسیوم صادراتی و حضور نماینده دستگاههای دولتی و تشکلهای خصوصی در پایانه های صادراتی بخش عمده ای از مشکلات صادرکنندگان را مرتفع می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: تشکلهای غیر دولتی در کنار بخش های دولتی می توانند نقش مهمی در توسعه بازارهای صادراتی ایفا کنند که هماهنگی آنها ضروری است.

پرزحمت با بیان این که تشکیل پایانه های صادراتی استان در بخش های مختلف به توسعه صادرات کمک می کند اظهارداشت: راه اندازی پایانه صادراتی استان در مرحله تغییر کاربری زمین است که با دستور و پیگیری استاندار محترم امیدواریم تا پایان سال این امر محقق شود.

کد خبر 3800837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha