۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۱۸

بنا بر گزارش هیأت ژوری و در دوره چهارم؛

هیچ اثری حائز دریافت جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار نشد

هیچ اثری حائز دریافت جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار نشد

هیأت ژوری جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، هیچ پایان‌نامه‌ای را حائز دریافت چهارمین دوره این جایزه معرفی و یا اعلام نکرد.

به گزارش خبرنگار مهر و بنا بر اطلاعیه جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، بنا بر گزارش هیأت ژوری، داوران چهارمین دوره این جایزه، هیچ پایان نامه‌ای را برای دریافت جایزه گنجینه، معرفی و اعلام نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، گنجینه پژوهشی ایرج افشار همه ساله از میان پایان نامه‌های رسیده در رشته کتابداری (علم اطلاعات و دانش شناسی) به برترین آن، جایزه‌ای اعطا می‌کند. تاکنون سه دوره از این جایزه برگزار و برگزیدگان آن معرفی شده‌اند.

چهارمین جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار خردادماه امسال فراخوان خود را منتشر کرده بود. این جایزه قرار بود ۱۶ مهر همزمان با روز تولد ایرج افشار کتابدار فقید، برگزار شود که مطابق گزارش هیأت ژوری، داوران چهارمین دوره این جایزه، هیچ پایان نامه‌ای را برای دریافت جایزه گنجینه در این دوره، معرفی و اعلام نکرده‌اند.

یادآوری می شود، هدف از اعطای جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار، تداوم نیت‌های استاد ایرج افشار در حفظ و گسترش علم و فرهنگ ایرانی عنوان شده است. در سه سال گذشته و مصادف با روز تولد آن استاد، در مراسم خاصی در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی جوایزی به پایان نامه‌های برتر به رأی هیئت داوران اعطا شده است.

جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار که شامل لوح تقدیر، تندیس و مبلغ چهل میلیون ریال است، در دوره نخست به دکتر عاطفه شریف فارغ‌التحصیل رشته دکتری کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد برای رساله‌ «شناسایی و تحلیل ابعاد ساختاری و مفهومی فهرست سرعنوان‌های موضوعی فارسی در مقایسه با فهرست سر عنوان‌های موضوعی کنگره»، در دوره دوم به فریبا افکاری برای پایان نامه دکتری با موضوع «روش شناسی فهرست نگاری نسخ خطی ایرانی اسلامی» و در دوره سوم به طور مشترک به پایان‌نامه سپیده فهیمی فر و سعیده اکبری داریان با عنوان «کارکردپذیری ریشه‌های مستند مارک در ایران» اهدا شد.

کد خبر 3802302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha