۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

مدبر در نشست خبری عنوان کرد:

تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه های نقش جهان، آزادی و یادگار امام(ره)

تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه های نقش جهان، آزادی و یادگار امام(ره)

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان بزودی افتتاح خواهد شد، گفت: البته برخی عملیات اجرایی این ورزشگاه هنوز تمام نشده که تا ٥ آذرماه تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری که امروز یکشنبه برگزار شد، اظهارداشت: صندلی گذاری آزادی، نقش جهان و زمین چمن یادگار امام سه اولویت ما در پروژه ها از ابتدای امسال بود. بر این اساس آزادی اولین پروژهای بود که کار صندلی گذاری آن را به خاطر جام جهانی زودتر از دیگر پروژه ها آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بعد از عملیات اجرایی، طی سه ماه ٤١١٦ صندلی نصب کردیم و تعداد صندلی های این مجموعه را به ٧٨١٦ رساندیم. حدود دو میلیارد هزینه از این بابت انجام شد و طبق قول مان ورزشگاه را برای بازی ایران و قطر آماده کردیم.

مدبر با بیان اینکه با صندلی گذاری انجام شده کیفیت ورزشگاه ارتقا پیدا کرد،  تاکید کرد: از ابتدای امسال و بعد از اتمام بازی های لیگ اقدامات لازم برای چمن ورزشگاه یادگام را آغاز کردیم. به خاطر ١٧ سال استفاده مداوم از این زمین چمن، حدود ٦٠ سانتی متر خاکبرداری کردیم، جدیدترین تکنولوژی زه کشی و همچنین سیستم گرمایش از کف را تعبیه کردیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: به خاطر موقعیت (محل) ورزشگاه و بنا به پیشنهاد پیمانکار قرار بود چمن این ورزشگاه از ترکیه وارد شود اما به خاطر برخی مشکلات این کار انجام نشد و در داخل کشور رول چمن را با بذر هلند آماده کردیم، برای این ورزشگاه هم دو میلیارد تومان هزینه شد و در حال حاضر آماده تحویل است. از هفته آینده زمین چمن یادگار امام آماده استفاده در لیگ برتر است.

وی در مورد ورزشگاه نقش جهان که به زودی با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می شود، اظهارداشت: این ورزشگاه طی سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته است. همین اواخر هم مشکلاتی پیش آمد، قرار بود این ورزشگاه برای لیگ برتر آماده شود اما مشکلات مالی اجازه نداد این برنامه به موقع اجرایی شود. البته شرکت فولاد مبارکه به موقع ما را کمک کرد اما مسئولان این شرکت هم اواخر سال گذشته نتوانستند هزینه ها را به موقع پرداخت کنند.

مدبر با بیان اینکه در حال حاضر ایمنی طبقه دوم ورزشگاه در حال تست شدن است، گفت: بعد از این مرحله چادر را نصب می کنیم. ٣٠ هزار متر چادر لازم است که ١٠ هزار متر تهیه شده است. برای نصب کامل چادر قرارداد ٦ ماهه  داریم. در کل اینکه سازه و زمین چمن نقش جهان کاملا آماده است. کار مربوط به کف سازی ضلع غربی، ورودیه تماشاگران، موتورخانه، پله های ورودی به طبقه دوم و ... تمام شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک هفته دیگر ورزشگاه نقش جهان با حضور معاون رییس جمهور و با یک بازی دوستانه که سپاهان یک طرف آن است، افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته برخی کارهای عمرانی باقی مانده است که به مرور به آنها رسیدگی می شود. در کل این کارها هم برای بازی ٥ آذرماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه در دیدار دوستانه سپاهان برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان ١٠ تا ١٥ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور خواهند داشت، از افرادی که در این زمینه و برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان کمک حال بودند، گفت: گودرزی وزیر مستعفی وزارت ورزش، مدیر کل ورزش اصفهان، مدیریت کارخانه فولاد، استانداری اصفهان از جمله این افراد بودند که باید از آنها تشکر کرد.

مدبر در ادامه نشست خبری خود در مورد ساختمان ویژه فدراسیون ها یادآور شد: زمین این ساختمان مشخص و ستونگذاری آن در حال انجام است، البته مشکلات مالی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

به گزارش مهر، مدبر همچنین در مورد آخرین وضعیت استادیوم شیرودی گفت: برآورد خود را با تغییراتی در طرح اصلی ارائه کرده ایم، قرار است این طرح به کمیسیون ماده ٥ داده شود و منتظر هستیم تا دوستان مان در این کمیسیون اعلام نظر کنند.

وی در مورد ایمنی ورزشگاه نقش جهان خاطرنشان کرد: سازه این ورزشگاه و خیلی امکانات دیگر را مطابق با آئین نامه AFC تعبیه کردیم، سازه فلزی است، آخرین ورژن سازمان شهرسازی را هم رعایت کرده ایم ضمن اینکه برای صد در صد کردن ایمنی از تکنولوژی دیگر کشورها هم استفاده کرده ایم.

مدیرعامل مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد محوطه اطراف ورزشگاه نقش جهان گفت: با توجه شرایط اطراف ورزشگاه و موقعیت آن و به منظور حفظ ایمنی بیشتر رینگ اطراف ورزشگاه بسته شده ضمن اینکه افراد برای وزود به ورزشگاه باید از گیت عبور کنند.

مدبر گفت: با افتتاح ورزشگاه نقش جهان، این ورزشگاه با ظرفیت ٧٥ هزار نفر به لحاظ ظرفیت در رده دوم قرار می گیرد و ورزشگاه آزادی همچنان با ٧٨ هزار نفر اول است. ورزشگاه یادگار امام نیز با ٧٠ هزار نفر، در جایگاه سوم قرار دارد.

وی تاکید کرد: ورزشگاه نقش جهان به لحاظ سازه ای و مدرن بود بهترین ورزشگاه ایران به حساب می آید. تا قطل از سال ٩٣ حدود ٣٠ میلیارد براین ورزشگاه هزینه شد، پس از آن و تا امروز ٣٥ میلیارد هزینه شده و تا پایان کار ١٥ میلیارد دیگر عزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: چادر تهیه شده برای ورزشگاه نقش جهان از بهترین نوع است، به لحظ جنس و تکنولوژی چادری با کیفیت تر از چادر تهیه شده نداریم.

مدبر در ادامه نشست خبری خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه اخیرا حکمی صادر شد مبنی بر اینکه مالکیت چهار ورزشگاه انقلاب، آزادی، شیرودی و کشوری از وزارت ورزش و شرکت توسعه گرفته شده است، گفت: این حکم مربوط به سال ۹۰ است. آن زمان سازمان وقت تربیت بدنی تصمیم گرفته بود بخش هایی که از سوی دولت به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی واگذار شده بود را برای استفاده بهتر در اختیار بخش های دیگر قرار دهد و بر همین اساس به ما هم اعلام شده بود برخی مجموعه ها را تحویل دهیم از جمله مجموعه سوارکاری، اما در فاصله ۲-۳ ماه این موضوع از طرف مجلس منتفی و لغو شد. سازمان بازرسی کل کشور در آن سال به دیوان عدالت اداری نامه زده بود و حکم مورد نظر هم برای همان زمان است که ۲-۳ هفته پیش اعلام شد، اما با قاطعیت می گویم مالکیت این مجموعه های ورزشی کماکان در اختیار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت پروژه‌های ورزشی کشور فکر می کنید کلنگ یک پروژه ورزشی جدید چه زمانی زده می شود؟ خاطرنشان کرد: با توجه به پروژه های نیمه تمام باقی مانده و تعداد زیاد آنها صلاح این است که فعلا پروژه جدیدی را آغاز نکنیم. در مورد سالن اختصاصی که برخی رشته ها به آنها نیاز دارند نیز باید بگویم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، سالن اختصاصی برای فدراسیونی تاسیس نمی کنیم، اما می توانیم با مشارکت خود فدراسیون سالنی را برای بهره برداری در اختیارشان قرار دهیم.

وی همچنین در مورد وضعیت ورزشگاه شیرودی با بیان اینکه این ورزشگاه را تامین و نگهداری می کنیم، گفت: البته ورزشگاهی با وضعیت شیرودی فقط با نگهداری قابل بهره برداری نیست، باید حتما در این ورزشگاه بازسازی صورت بگیرد. الان در مرحله ای هستیم که برخی مشکلات اولیه را برطرف می کنیم تا اگر وارد اجرا شدیم به مشکل نخوریم. باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اگر پروژه را با رفع موانع قانونی آغاز کردیم، به مشکل نخوریم، ضمن اینکه در مورد ورزشگاه شیرودی راهی جز کمک گرفتن از بخش خصوصی نیست.

کد خبر 3803379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha