۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات:

۴۰ هزار پایگاه بسیج در مساجد استقرار دارند/نیازمند ۴۵۰هزار روحانی

۴۰ هزار پایگاه بسیج در مساجد استقرار دارند/نیازمند ۴۵۰هزار روحانی

سمنان - رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با بیان اینکه از ۷۰هزار مسجد کشور ۴۰هزار دارای پایگاه بسیج هستند، گفت: افزایش کمی و کیفی برنامه های این پایگاه ها در دستور کار است.

 به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ حسین بهشتی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به عملکرد بسیج مساجد در کشور، ابراز داشت: این نهاد در حوادث انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بزنگاه‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی نقش ویژه ای داشته و دارد لذا این کارکرد، نقش بسیج را در کشور نشان می دهد.

وی افزود: پشتیبانی فرهنگی، اعزام نیرو، کمک‌های مردمی و بسیج امکانات در دوران دفاع مقدس نمونه بارز کارکرد بسیج مساجد در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بود که با تلاش جهادگرانه مردم مسلمان ایران اسلامی به منصه ظهور و بروز می رسید لذا امروز باید تلاش کرد تا بسیج مساجد جایگاه اصلی خود را باز یابد.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به هجمه سنگین دشمنان و نقش بسیج در مقابله با آن، گفت: امروز مساجد ما باید پر رونق‌تز از هر زمانی باشد چرا که دشمنان اسلام و بدخواهان نظام برای تک تک آحاد جامعه به خصوص نسل جوان برنامه مدون دارند.

بهشتی جذب جوانان به مساجد را برنامه ای برای تمام فصول و ایام دانست و بیان داشت: حضور در مساجد نباید منحصر به ماه های مذهبی باشد و امروز هیئت های مذهبی و سازمان های مردم نهاد نباید جایگزین مساجد در مقوله جذب جوانان باشند چرا که هیئت های مذهبی با تمام کارکردهای مثبت فرهنگی و اعتقادی خود، جایگزین مساجد نخواهند بود.

وی افزود: امروز حضور جوانان، جامعه را از تهدیدات بیگانگان مصون نگه می دارد و باید در راستای بالا بردن نقش سازنده مساجد در امور تربیتی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور همچنین نقش روحانیان را در جذب هرچه بیشتر جوانان به مساجد حیاتی خواند و گفت: کشور ایران اسلامی امروز به ۴۵۰هزار روحانی نیازمند است در حالی که تنها ۱۵۰هزار روحانی هم اکنون در مساجد کشور فعالیت دارند که راهکار رسیدن به آمار مطلوب جذب جوانان مستعد به حوزه‌های علمیه و تربیت نسل جوان انقلابی و متدین است.

بهشتی همچنین بر بکارگیری ظرفیت نهادهای فرهنگی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقوله احیای جایگاه بسیج مساجد تاکید کرد و ابراز داشت: امروز نهادهای مختلفی مانند مدارس، پزشکان، مهندسان و ... دارای جوامع بسیج هستند که با بهره گیری از ظرفیت های آنان می توان مساجد و بسیج را پرتوان تر از گذشته حمایت کرد.

کد خبر 3803681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha