۴ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۹

استاندار زنجان:

بانک ها با دقت و سرعت طرح های اقتصادی را بررسی کنند

بانک ها با دقت و سرعت طرح های اقتصادی را بررسی کنند

زنجان -استاندار زنجان با بیان اینکه بانک ها با دقت و سرعت طرح های اقتصادی را بررسی کنند، گفت: تمامی طرح های در دست بررسی باید حداکثر تا ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های عامل در طرح رونق اقتصادی افزود: تمامی طرح های در دست بررسی باید حداکثر تا ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف شوند.

وی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف طرح های معرفی شده به شبکه بانکی این استان تاکید کرد و یادآورشد: از مجموع ۷۸۲ طرح معرفی شده به بانک های استان، تاکنون ۱۹۷ طرح اقتصادی موفق به دریافت تسهیلات، ۲۱۹ طرح از سوی بانک ها بررسی و رد شده اند و مابقی طرح ها به صورت انباشت عقد قرارداد و یا در دست بررسی است که باید تعیین تکلیف شوند.

درویش امیری با بیان این مطلب که سقف تسهیلات ارائه شده به طرح های رونق اقتصادی محدود است، یادآور شد: سقف تسهیلات پرداختی این استان برای هر متقاضی در این بخش ۳۰ میلیارد ریال که انتظار می رود دستگاه های اجرایی عضو کمیته رونق اقتصادی و مدیران عامل بانک ها نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.

استاندار زنجان گفت: بنا نیست دولت بدون تامین پشتوانه مالی به بانک ها فشار آورد و پرداخت تسهیلات خارج از مقررات و به صورت دستوری انجام شود.

درویش امیری خاطر نشان کرد: از همین رو بانک ها باید با تسهیلات و شرایطی که دولت فراهم کرده است در راستای رونق اقتصاد و اشتغال کشور همکاری بیشتری داشته باشند.

درویش امیری پرداخت تسهیلات بدون حساب و کتاب و پرداخت تسهیلات به نام یک طرح و استفاده نکردن در آن طرح را از جمله آفت های نظام بانکی در ادوار گذشته برشمرد و تصریح کرد: تمامی افرادی که در بهم ریختگی نظام بانکی کشور مقصرند باید در برابر مردم پاسخگو باشند.

گفتنی است در شش ماهه نخست سال جاری از مجموع ۷۸۲ طرح معرفی شده به شبکه بانکی استان ۱۹۷ طرح، تسهیلاتی معادل یک هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

از مجموع طرح های معرفی شده ۸۸ طرح به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال در مرحله عقد قرارداد، ۲۷۸ طرح به مبلغ دو هزار و هشت میلیارد ریال در دست بررسی بوده و ۲۱۹ پروژه به ارزش یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی بررسی و رد شده است.

مجموع تسهیلات تخصیص یافته در راستای اجرای طرح رونق اقتصادی در استان زنجان چهار هزار و و ۴۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۵ درصد از این مبلغ پرداخت شده و میزان پرداخت تسهیلات در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری به شمار می آید.

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران عامل بانک های این استان به بیان دلایل و مشکلات اعطای تسهیلات به طرح های رونق اقتصادی پرداختند و مواردی از قبیل احراز نشدن اهلیت و صلاحیت متقاضیان و مراجعه و پیگیری نکردن از سوی متقاضیان به عنوان موانع و مشکلات این حوزه مطرح شد.

کد خبر 3805367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha