۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

ژنرال «دوستم» سران دولت افغانستان را به قوم گرایی متهم کرد

ژنرال «دوستم» سران دولت افغانستان را به قوم گرایی متهم کرد

معاون اول رئیس جمهور افغانستان علاوه بر متهم کردن سران دولت وحدت کابل به قوم گرایی، مقامات امنیتی این کشور را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بُخدی»، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری افغانستان با انتقاد از عملکرد دولت وحدت ملی افغانستان، «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان را به قوم گرایی متهم ساخت.

وی که در منطقه «جوزجان» در جمع نیروهای تحت امرش صحبت می کرد افزود: اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر اساس روابط قومی و زبانی، افراد را به سمت های مهم دولتی و نظامی منصوب می کنند.

دوستم در ادامه اظهار داشت: سران دولت وحدت ملی در انتخابات آینده افغانستان حتی قادر نخواهند بود به ولایت های خود برای کسب آرای مردمی سفر کنند.

وی از «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، «معصوم استانکزی» رئیس اداره امنیت ملی  و «عبدالسلام رحیمی» رئیس اداره امور ریاست جمهوری افغانستان به عنوان چهره های بدنامی یاد کرد که به گفته وی در اطراف اشرف غنی حلقه زده اند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان حنیف اتمر را متهم کرد که حمله به کاروان نظامی وی را در مسیر شهر «غورماچ» که در آن چندین نظامی و فرمانده تحت امرش کشته شدند، سازماندهی کرده است.

دوستم همچنین استانکزی را متهم کرد که با  گروه طالبان دست دارد. به گفته وی استانکزی متهم به ترور «برهان الدین ربانی» رئیس پیشین شورای صلح افغانستان است.

عبدالرشید دوستم در ادامه تاکید کرد: استانکزی افرادی را مامور ترور وی کرده است. اما با توجه به اطلاعاتی که افراد وابسته به وی از اداره امنیت ملی افغانستان برای او می فرستند از این حملات نجات یافته است.

لازم به ذکر است ژنرال دوستم چندی پیش برای مبارزه با گروه طالبان به ولایت «فاریاب» رفته بود اما پس از آنکه مورد سوء قصد قرار گرفت، فاریاب را ترک کرده و به ولایت «جوزجان» برگشت.

کد خبر 3805370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha