۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۶

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اعتبار جبران خسارات سیلاب لرستان پرداخت نشد/دولت مشکلات مالی دارد

اعتبار جبران خسارات سیلاب لرستان پرداخت نشد/دولت مشکلات مالی دارد

خرم آباد - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هیچ اعتباری برای جبران خسارات سیل سال گذشته به استان پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران یک کشور حادثه خیز بوده و تغییر اقلیم که موجب کمبود آب، بیابان زایی و ... شده است واقعیتی است که امروز با آن مواجه هستیم لذا برای رفع همه این مشکلات باید کار علمی صورت گیرد.

خسارت سیلاب لرستان پرداخت نشد

وی با اشاره به اینکه به علت وسعت کشور و حادثه خیز بودن آن حجم مشکلات زیاد است، عنوان کرد: برای رفع مشکلات به اندازه توان کشور کارهای زیادی صورت گرفته به طوری که به وضوح مشخص است که نسبت به گذشته کارها روان تر شده و به سمت نقطه مطلوب در حال پیشروی هستیم اما این اقدامات هرگز کافی نیست و باید یک عزم ملی برای رفع مشکلات صورت گیرد.

معاون وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هیچ اعتباری برای جبران خسارات سیل سال گذشته به استان پرداخت نشده است، بیان داشت: دستورالعملی که برای ارزیابی این میزان خسارات صورت می گیرد مطابق برآوردی که استان از میزان خسارت می کند نبوده لذا ما با استانداری ها و دستگاه های اجرایی برآورد کار کرده و میزان خسارات را به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس کرده ایم که به علت مشکلات مالی دولت این روند پرداخت خسارات کند است.

نجار افزود: ما پیگیری های لازم برای ارسال سریعتر این برآوردها به دولت را انجام می دهیم تا اعتبارات مورد نظر زودتر مصوب شده و در اختیار استان ها قرار گیرند.

تصویب پرداخت اعتبار به تنها سه مورد از مجموع ۳۰۰ خسارت

 وی گفت: در بخش بازسازی مطابق تفاهمی که با بنیاد مسکن در سطح کشور داریم روند اجرای کار در این حوزه متوقف نبوده و تلاش می کنیم اعتبارات لازم تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه امسال حدود ۳۰۰ مورد خسارت وارده به بخش های مختلف استان ها به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است، تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات سازمان برنامه و بودجه درخواست اولویت بندی این موارد را داشته است.

نجار افزود: از ۳۰۰ مورد خسارت منعکس شده به سازمان برنامه و بودجه تا دیروز تنها سه مورد به دولت رفته و مصوب شده بود که از این میان می توان به بحث احیاء دریاچه ارومیه، تامین زیرساخت های لازم برای مسکن مهر و جبران خسارات ناشی از طوفان در مازندران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه درخواست شده بود که ۳۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که گفته شده با این مبلغ کدام کار را باید آغاز کنیم، همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت های مسکن اختصاص پیدا کرده و برای جبران خسارت طوفان مازندران که موجب خسارت شش هزار و ۱۰۰ منزل مسکونی در آمل، بابل و قائمشهر شده بود مبلغی تصویب شده که هنوز ریالی پرداخت نشده است.

کد خبر 3806136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha