۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶

پوشش بیمه برای زنان سرپرست خانوار مددجوی ایلامی افزایش می یابد

پوشش بیمه برای زنان سرپرست خانوار مددجوی ایلامی افزایش می یابد

ایلام-کارشناس مسئول دفتر توانمندسازی، خانواده و زنان بهزیستی ایلام از افزایش پوشش بیمه ای برای زنان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش این اداره کل در مناطق روستایی، عشایری و شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی بهزیستی ایلام، عبدالصباح کارزانی افزود: تعداد زنان سرپرست خانواری که زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند تا پایان سال گذشته نزدیک به دو هزار نفر بود که امسال تاکنون به دو هزار و ۵۵۹ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۵۹ نفر در شهرها و یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند، اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی از سوی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن مناطق شهری از محل قانون هدفمندی یارانه ها و از طریق بیمه تامین اجتماعی انجام گرفته است.

وی افزود: طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از سال ۸۸ آغاز شده که در اجرای آن از سوی بهزیستی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط به دهیاری ها معرفی که پس از ورود و ثبت اطلاعات آنان در تارنمای صندوق بیمه روستایی و عشایری حق بیمه آنها بصورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور واریز می شود.

کارزانی حق بیمه پرداختی برای هر نفر در این طرح را بر پایه توافق با سازمان بهزیستی کشور و صندوق مرکزی بیمه روستاییان ۸۱۰ هزار ریال در سال اعلام کرد.

کارشنای دفتر توانمندسازی، خانواده و زنان اداره کل بهزیستی ایلام گفت: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از سال ۹۰ آغاز شده که بخشی از آن از ناحیه دولت و محل قانون هدفمندی یارانه ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی استان ها تامین خواهد شد.

وی سرانه پرداختی بابت بیمه این زنان را از سوی بهزیستی برای هر نفر در سال جاری ۵۲۰هزار ریال در ماه اعلام کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق شهری، روستایی و عشایری که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای دست کم ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن بوده و همچنین بعنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای شرایط لازم باشند محدودیتی برای بیمه شدن در این طرح ندارند گفت: اکنون ۵۰۰ زن سرپرست خانوار ساکن در مناطق شهری در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

چهار هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی ایلام را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده که هشت هزار و ۹۰۰نفر را سرپرستی می کنند.

کد خبر 3806790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha