۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵

معاون امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل:

خطرات «زیستی» و «سایبری» در صدر فهرست تهدیدات نوین قرار دارند

خطرات «زیستی» و «سایبری» در صدر فهرست تهدیدات نوین قرار دارند

رشت- معاون طرح، برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر ضرورت دفاع غیرعامل در راستای حفظ امنیت کشور گفت: خطرات «زیستی» و «سایبری» در صدر فهرست تهدیدات نوین قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود داریوندی در جلسه پدافند غیرعامل که ظهر پنج شنبه در استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، خطرات «زیستی» و «سایبری» در صدر فهرست تهدیدات نوین قرار داشته و بسیاری از استان های کشور از جمله گیلان را تهدید می کند.

وی با اشاره به گسترش گیاه سنبل آبی و آفت مگس زیتون در گیلان تصریح کرد: این دو پدیده جزو تهدیدات زیستی ای هستند که درحوزه تهدیدات غیرعامل، محیط زیست استان و حتی اقتصاد آن را نشانه گرفته است.

معاون طرح، برنامه و امور مجلس سازمان پدافند غیرعامل کشور این دو پدیده را از مظاهر بیوتروریسم در گیلان دانست و اعلام کرد: بر اساس مطالعات به عمل آمده، دخالت نیروی انسانی در ورود و گسترش سنبل آبی به گیلان، محرز است.

داریوندی در ادامه با بیان اینکه مقابله در برابر تهدیدات غیرعامل به تنهایی از پس یک سازمان بر نمی آید، تأکید کرد: دفاع عامل و غیرعامل مکمل یکدیگر بوده و اگر جامعه ای از  ثبات و سلامت در حوزه غیرعامل برخوردار نباشد، قادر به دفاع غیرعامل نیز نخواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت شناسایی و پیگیری تهدیدات در حوزه غیرعامل تأکید کرد و گفت: پس از کشف یک تهدید، باید برای مقابله با آن برنامه ریزی کرده و به طور هدفمند پیش برویم.

پدافند غیر عامل فرصتی برای جلوگیری از بروز خسارات

در ادامه این جلسه استاندار گیلان نیز بر ضرورت همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی در پدافند غیرعامل تأکید و اظهار کرد: استان گیلان همواره در معرض آسیب های طبیعی قرار داشته و از ۴۱ حوادث غیرمترقبه، زمینه بروز ۳۴ حادثه را در خود دارد و پدافند غیرعامل، فرصت مناسبی برای جلوگیری از بروز خسارات به این واسطه است.

محمد علی نجفی ساماندهی بارش های سالانه را یکی از مواردی دانست که در حوزه پدافند غیر عامل گیلان باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی افزود: پرداختن به مسائل پیشگیرانه از وظایف مسئولان بوده و در این راستا از ظرفیت سمن ها نیز می توان بهره های لازم را برد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به معضل زباله های موجود در لندفیل سراوان نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که زباله در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان طلای سیاه از ارزش بالایی برخوردار است، نباید بگذاریم که انبوه زباله در گیلان، محیط زیست استان و سلامت مردم گیلان را تهدید کند.

کد خبر 3807880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha