واکنش رسانه های صهیونیستی به پیروزی میشل عون؛

موفقیت متحدان ایران در برابر متحدان عربستان

موفقیت متحدان ایران در برابر متحدان عربستان

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که ریاست جمهوری عون نشانگر پیروزی اساسی محور مورد حمایت ایران در برابر محور مورد حمایت سعودی ها در لبنان و نصرالله پیروز بزرگ انتخابات ریاست جمهوری لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، رسانه های رژیم صهیونیستی به انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان واکنش نشان دادند.

بر اساس این گزارش، یدیعوت آحارونوت در مطلبی در این خصوص نوشت: پس از ۸۸۶ روز لبنان میشل عون دوست حزب الله را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرد. میشل عون در سوگند خود تاکید کرد که از هیچ تلاشی برای آزادی اراضی اشغال شده مان دریغ نمی کنیم.

همچنین روزنامه معاریو نیز عنوان کرد: پارلمان لبنان «میشل عون» فرد نزدیک به حزب الله لبنان را به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرد.

پایگاه ان ار جی نیز در این باره تصریح کرد: میشل عون متحد حزب الله به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شد. کسی که از آغاز از انتخاب میشل عون حمایت می کرد، حسن نصرالله رهبر حزب الله بود و به نظر می رسد که نصرالله پیروز بزرگ انتخابات ریاست جمهوری لبنان است.

پایگاه عبری زبان والاه نیز عنوان کرد: ریاست جمهوری عون نشانگر پیروزی اساسی محور مورد حمایت ایران در برابر محور مورد حمایت سعودی ها در زمینه آینده لبنان است. الحریری و جریان وابسته به وی در طول این مدت تلاش کردند که در برابر این محور بایستند اما موفق نشدند و حمایت حریری از عون در حقیقت اذعان به پیروزی متحدان ایران در لبنان است.

گفتنی است، «میشل عون» رئیس جمهور جدید لبنان که صبح امروز توسط پارلمان این کشور انتخاب شد، وارد کاخ ریاست جمهوری «بعبدا» شد.

ظهر امروز دوشنبه نمایندگان پارلمان لبنان پس از گذشت دو سال و نیم از بحران خلأ ریاست جمهوری در این کشور، سرانجام «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله را به عنوان رئیس جمهور جدید برگزیدند.

میشل عون رئیس جمهور جدید لبنان ضمن ادای سوگند در سخنانی تاکید کرد: به عنوان رئیس جمهور و فردی که مسئولیت کشور را به وی سپرده اید، اعلام می کنم که اولین گام برای ثبات مطلوب، ثبات سیاسی است.

در همین راستا نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنانی پس از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور برای این کشور ضمن ابراز تبریک به عون تاکید کرد: از پارلمان و دولت تمام سلام به دلیل داشتن صبر زیاد تشکر می کنم.

به علاوه سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده لبنان تاکید کرد که پیروزی میشل عون، پیروزی خط و روند سیاسی ما است؛ میشل عون رئیس جمهور تمامی لبنانی ها است و پیروزی میشل عون، پیروزی خط و روند سیاسی ما است.

کد خبر 3811553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha