۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی مهمترین مشکل تولیدکنندگان است

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی مهمترین مشکل تولیدکنندگان است

تاکستان- نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: سود بالای سرمایه در گردش و بدهی واحدهای صنعتی به بانک مهم ترین عامل بازدارنده تولید کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون احمدی روز دوشنبه در بازدید از چند واحد صنعتی در شهرستان تاکستان اظهارداشت: بخشی از مشکلات صنعت با اصلاح قوانین رفع می شود که درصدد هستیم با همکاری نمایندگان در این زمینه اقدام کنیم.

وی افزود: بعضی ازمشکلات مربوط به نظارت است که باهمکاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استانها به دنبال رفع آنها هستیم.

در ادامه صالحی نیا معاون امورصنایع وزارت صنعت معدن وتجارت از رشد دو برابری تولید در مقایسه با سالهای گذشته در کشور خبرداد و گفت: بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان حجم تولیدات صنعتی بوده که نیاز صنایع به نقدینگی با توجه به ارزش نهاده های تولید بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان  است که پیش بینی می شود امسال۱۴۰ هزارمیلیارد تومان را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به صنایع توسط کارگروه های رفع موانع تولید در استانها تعیین می شود.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی هم در این بازدید از تلاش مجمع نمایندگان برای دعوت ازمراجع تصمیم گیری کشور و تشکیل کارگروه برای رفع موانع تولید خبرداد و خواستار اولویت دادن به بخش کشاورزی در این شهرستان نسبت به صنعت شد.

در ادامه سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان اظهارداشت: از مجموع ۴۳۸ واحد تولیدی فعال در این شهرستان تعداد ۱۸ واحد دارای مشکل هستند که هر چند دغدغه ما از سایر شهرستانها کمتر است اما باید برای حل آنها همت کرد.

وی افزود: شهرستان تاکستان دارای ظرفیت های زیادی است که با توجه می توان چهره این منطقه را متحول کرد.

فرماندار تاکستان اضافه کرد:باهماهنگی مدیران بانکها و رفع موانع تولید و تسریع درامور اداری تلاش میکنیم زمینه جذب سرمایه گذار خارجی هم در این شهرستان فراهم شود.

در ادامه مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان تاکستان نبود نقدینگی و قوانین ثابت، تورم، را مهم ترین مشکل خود در تولید بیان کردند.

همچنین رضا نژاد مدیرعامل یک واحد تولید شیشه بسته بندی درخصوص مشکلات خود گفت: نبود قوانین ثابت موجب شده ریسک سرمایه گذاری بیشتر شود.

وی افزود: تورم به صادرات آسیب می زند و تاکنون نیز با کاهش روند صادرات به شرایط خط قرمز رسیده ایم.

رضا نژاد گفت: باید زمینه تشویق و تنظیم معافیت های مالیاتی وهمچنین کاهش سود بانکی در مسیر تولید فراهم شود.

اعضای کمیسیون صنعت، معدن مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر صنعت و مسئولان استان روز سه شنبه از چند واحد فعال، نیمه فعال و نیمه تمام شهرستان تاکستان بازدید کردند تا با بررسی میدانی موانع تولید برای رفع آن تصمیم گیری کنند.

کد خبر 3811611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha