۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۷:۵۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

جلسات ستاد تسهیل در استان قزوین ۸۲۸ مصوبه داشته است

جلسات ستاد تسهیل در استان قزوین ۸۲۸ مصوبه داشته است

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین با ۸۲۸ مصوبه برای حل مشکل ۴۰۵ واحد تولیدی اقدام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پرزحمت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که دوشنبه شب با حضور اعضا کمیسیون صنایع مجلس و معاون وزیر صنعت در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در استان قزوین ۳ هزار و ۷۴۴ واحد صنعتی داریم که ۱۱۰۰ واحد آن فعال و ۱۲۲۹ واحد نیمه فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶۱۵ واحد در سالهای گذشته تعطیل شده که با تشکیل ۲۳ جلسه اصلی و ۲۵۲ جلسه فرعی درکار گروه تسهیل برای حل مشکلات آنها اقدام شده است.

رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت استان بیان کرد: در این جلسات ۸۲۸ مصوبه برای ۴۰۵ واحد تولیدی مصوب شد که از نظر تعداد مصوبات در رده دوم، تعداد جلسات در رده رتبه سوم کشور هستیم که در سال گذشته ۹۶ درصد و امسال ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

پرزحمت یادآورشد: ۴۵۲ مصوبه مربوط به بانکها، ۱۳۷ مورد امور مالیاتی، ۱۱۶ مورد تامین اجتماعی، ۱۲۳ مورد سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مهمترین موانع موجود در مسیر تولید نقدینگی، وثیقه های بانکی، سودهای بالای بانکی است که برای حل آن به عزمی ملی نیاز است.

وی گفت: در راستای رونق تولید قرار است ۵۷ هزار و ۴۹ واحد تولیدی در کشور از تسهیلات دولتی برخوردار شود که سهم استان قزوین ۲۱۳۴ واحد است.

پرزحمت اظهارداشت: در استان قزوین ۱۱۷۸ واحد در سامانه ثبت نام کردند که تاکنون تسهیلات ۲۶۹ واحد پرداخت شده که ۱۴۵ واحد در بخش صنعت و ۱۲۴ واحد در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: در پرداخت مستقیم بانکها نیز ۱۷۷ میلیارد تومان به ۲۴۹ واحد پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بیان کرد: در خصوص واحدهای صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۴۸۷ واحد در استان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

کد خبر 3811792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha