۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲

اعزام استاد زبان فارسی به دانشگاه دولتی مسکو

اعزام استاد زبان فارسی به دانشگاه دولتی مسکو

به دنبال تفاهمنامه همکاری میان بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبایی، یک استاد زبان فارسی برای یک دوره سه ماهه از دانشگاه علامه طباطبایی، به مسکو اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، مریم شفقی، استادیار زبان روسی دانشگاه علامه طباطبائی در چارچوب یک همکاری سه جانبه میان بنیاد سعدی، دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، برای یک دوره سه ماهه (نیمسال تحصیلی نخست ۹۶-۹۵) جهت تدریس زبان فارسی به مسکو اعزام شد.

این استادیار دانشگاه علامه طباطبایی در راستای انجام وظایف آموزشی خود، تدریس دروس ترجمه کتبی و شفاهی متون سیاسی و فرهنگی از فارسی به روسی را برای سال­های سوم و پنجم دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو عهده دار است.

همچنین برقراری ارتباط همکاری میان استادان دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، انستیتو کشورهای آسیایی و آفریقایی وابسته به دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه دولتی علوم انسانی روسی با استادان ایرانی با هدف تالیف و تدوین کتب آموزشی، یکی دیگر از اهداف حضور این استادیار زبان روسی در مسکو است.

همچنین در پی دستور کار و پیشنهاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، مریم شفقی مسئولیت تجهیز کتابخانه مرکز زبان و فرهنگ ایرانی را نیز عهده دار شده است.

کد خبر 3812060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha