۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۳

مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق:

دولت به دنبال جمع‌آوری معابر موقت کوله‌بری و ساماندهی آن است

دولت به دنبال جمع‌آوری معابر موقت کوله‌بری و ساماندهی آن است

کرمانشاه- مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کوله‌بری فعالیت قانونی نیست و دولت به دنبال جمع‌آوری معابر موقت کوله‌بری و انتقال آن به بازارچه‌های رسمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم خورشیدی امروز سه شنبه در «کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارز» که در کرمانشاه برگزار شد، کاهش میزان قاچاق را از اهداف ترسیمی اعلام و اظهار داشت: قاچاق کالا هرگز در کشور به صفر نخواهد رسید زیرا قانون این مسئله مربوط به سال ۱۳۱۲ بوده و ما از آن سال تاکنون با این مشکل مواجه هستیم و اما در راستای مبارزه با قاچاق، انتظار می‌رود بر اساس اهداف ترسیمی ۲۵ میلیارد دلار قاچاق سال ۹۲ به ۶ میلیارد دلار در سال ۹۸ کاهش یابد.

خورشیدی  ضمن تاکید بر پیگیری اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: لحاظ شدن حق کشف از بندهای مهمی است که به قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور اضافه خواهد شد.

مدیر کل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کوله بری را نه فعالیتی قانونی بلکه الزامی امنیتی عنوان و تصریح کرد: دولت به دنبال جمع آوری معابر موقت کوله‌بری و انتقال آن‌ها به بازارچه‌های رسمی است.

وی مبارزه با قاچاق‌های سازمان یافته را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: در معابر موقت کوله‌بری هیچ نظارتی وجود ندارد و به دلیل عدم استقرار گمرک و سایر دستگاه‌های مربوطه، جزو مبادی رسمی نیست و البته مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای سلامت محور در برخی از مناطق رعایت نمی‌شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه بحث قاچاق در ایران قابل قیاس با دیگر کشورها نیست، بیان کرد: اگر محیط کسب و کار سالم و نظام توزیع شفاف و قابل پایش باشد دیگر در کشور زمینه قاچاق کالا ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه رسالت اصلی مناطق آزاد را سرمایه گذاری دولت در این مناطق با هدف جذب فناوری و سرمایه برای رونق تولید و صادرات دانست و افزود: متاسفانه این مهم هنوز در کشور تحقق نیافته است.

خورشیدی با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری مشکلات استان‌ها را رفع نکرده، گفت: بعد از تصویب چابهار به عنوان منطقه آزاد حلبی آبادی که قبل از انقلاب در این منطقه وجود داشت همچنان به چشم می‌خورد.

مدیر کل دفتر مبارزه باقاچاق سوخت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان کرمانشاه در دستور کار است، افزود: دولت امحای کالای قاچاق را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: برای معافیت‌های گمرکی در چارچوب قانون، واردات باید ۳۲۰ میلیون دلار باشد در حالیکه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار را می‌بینیم همچنین ۸۰ دلار معافیت ورود کالا برای مسافر را در قانون داریم اما مسافر زیر ۱۰۰۰دلار کالا با خود حمل نمی‌کند.

خورشیدی با اشاره به تدوین دستورالعمل نقل و انتقال ارز در کشور افزود:  در این دستورالعمل پیشنهاد شده که افراد تا سقف ۱۰ هزار دلار مجاز به خرید ارز از صرافی‌ها هستند و بیشتر از این مبلغ باید از طریق سیستم بانکی قابل نظارت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حمل بار در جاده‌های کشور بدون بارنامه انجام می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق داشتیم.

کد خبر 3812524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha