۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

اختلاف میان «دوستم» و «غنی» پایان یافت

اختلاف میان «دوستم» و «غنی» پایان یافت

اختلافات میان رئیس جمهور افغانستان و معاون اول وی پس از تماس تلفنی طرفین با یکدیگر حل و فصل شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  رادیو «وطندار»، عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت: با توافقی که میان وی و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان صورت گرفته است، راهپیمایی اعتراضی که قرار بود به زودی در «جوزجان» انجام شود، لغو شده است.

عبدالرشید دوستم در ادامه افزود: در تماس تلفنی که وی با اشرف غنی داشته است، رئیس جمهور از پیگیری موضوع ترور او خبر داده است.

پیش از این ژنرال دوستم از انجام راهپیمایی ده هزار نفری علیه دولت وحدت ملی افغانستان خبر داده بود.

عبدالرشید دوستم در نشست خبری در جوزجان گفت: تنش‌های سیاسی میان وی و اشرف غنی پس از تماس‌های تلفنی «صبغت‌ الله مجددی» و وزارت امور خارجه ترکیه به طور کامل حل شده است.

صبغت‌ الله مجددی، رئیس شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان نیز امروز در نشستی در پایتخت گفت: برای حل اختلافات میان ژنرال دوستم و اشرف غنی با دو طرف صحبت کرده و هر دو بر سر مسایل اساسی به توافق رسیده اند.

به گفته مجددی، مسئله ترور ژنرال دوستم از سوی شورای امنیت ملی، تبلیغاتی بیش نبوده و این دسیسه از سوی مخالفان دولت طراحی شده است.

تنش‌های سیاسی میان ژنرال دوستم و اشرف غنی در جریان نبرد «غورماچ» آغاز شد. معاون اول رئیس جمهور پس از آزادسازی این شهر در نشستی گفته بود: از انحصار قدرت در دست رئیس جمهور و قوم گرایی سران دولت افغانستان به ستوه آمده است.

کد خبر 3813064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha