۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی هستند

مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی هستند

بابل- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی هستند به شرطی آنکه جایگاه اصلی خود را بازیابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری شامگاه چهارشنبه در جلسه با مدیرکل و معاونین صدا و سیمای مرکز مازندران در بابل با اشاره به نقش و کارکردهای مساجد گفت: مساجد کانون تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی و پایگاه اصلی فعالیت های دینی و اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا و اسارت آل الله (ع) اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد مرکز تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی است و امروز هم مهم ترین پایگاه نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت جایگاه مساجد در دنیای اسلام و نظام اسلامی افزود : مساجد به‌عنوان محل تربیت هستند که مهم ترین و اثرگذارترین پایگاه اجتماعی در جامعه اسلامی است و لازم است  به همان اندازه اهمیت جایگاه آن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حفظ و جایگاه مساجد تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرآنی از ضروریات امروز جامعه اسلامی است و مساجد باید محور فعالیت های انقلابی و مکتبی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، مسجد را در تاریخ اسلام  یکی از اساسی ترین نهادهای دینی و اجتماعی دانست و بیان داشت : پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یکی از مصادیق بارز تاثیرگذاری مسجد در تحولات یک جامعه بوده و در واقع مسجد یک نهاد مردمی، خودجوش و برخاسته ‌از اراده ایمانی است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران با اشاره به برخی از مساجد ممتاز در سطح استان تاکید کرد: مساجدی در کشور وجود دارند که در طراز انقلاب اسلامی مشغول به انجام رسالت‌های خود هستند و برای رساندن سایر مساجد به این نقش نیز باید الگوسازی صورت گیرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به اثربخشی برخی فعالیت های مختلف فرهنگی در کانون های مساجد اشاره کرد و خاطرنشان کرد : باید کارکردهای اجتماعی مساجد، مولفه های جذابیت مخاطب، ایجاد الگوسازی و تنوع بخشی در فعالیت های فرهنگی و بروز رسانی همه فعالیت های مساجد جزو اولویت های برنامه های مساجد قرار گیرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی تاکید کرد: امروز دنیای استکبار با برنامه ریزی درصدد ضربه زدن به دنیای اسلام از جمله ایران اسلامی است و امروز هم مساجد مرکز اصلی مقابله با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی دشمنان محسوب می شوند به شرطی که جایگاه اصلی خود را بازیابند و برنامه ریزی جامع تری در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد از سوی متولیان این امر صورت گیرد.

کد خبر 3813963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha