۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰

عبدالله در دیدار با نخست وزیر قزاقستان:

تروریست های داعش از پاکستان وارد افغانستان شده اند

تروریست های داعش از پاکستان وارد افغانستان شده اند

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با نخست وزیر قزاقستان گفت: تروریست های داعش از پاکستان وارد افغانستان شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با نخست وزیر قزاقستان گفت: تروریست های داعش که در پاکستان مستقر بودند پس از انجام عملیات در منطقه وزیرستان توسط ارتش این کشور وارد افغانستان شدند.

عبدالله عبدالله صبح امروز در حاشیه اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری‌ شانگهای در شهر بیشکک قزاقستان با «باقی‌جان ساگیان تایف» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

عبدالله در ادامه افزود: دولت افغانستان با تروریست های داعشی در چندین منطقه درگیر است و این گروه تا کنون تلفات زیادی را متحمل شده است.

وی خاطر نشان ساخت: با پدیده تروریسم باید در سطح منطقه‌ای و جهانی برخورد شود و برای مقابله با این تهدید باید همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی افزایش یابد.

این پیشنهاد عبدالله مورد استقبال نخست وزیر قزاقستان قرار گرفت و توافق به عمل آمد تا در عرصه تبادل اطلاعات و چگونگی مبارزه با افراط‌ گرایی میان وزارتخانه های امور دینی دو کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون مسایل مختلف به ویژه موضوع امنیت و ثبات در منطقه و ضرورت همکاری های متقابل گفتگو کردند.

نخست وزیر قزاقستان در این دیدار گفت: کشورش خواهان تامین امنیت و ثبات در افغانستان است و به همین منظور نماینده کشورش در کنفرانس بروکسل با موضوع افغانستان شرکت کرده بود.

وی در ادامه افزود: قزاقستان خواسته های افغانستان در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می دهد و آماده است با این کشور در تمام بخش‌ها همکاری همه جانبه داشته باشد.

نخست وزیر قزاقستان در ادامه تصریح کرد: داعش تهدیدی برای منطقه و افغانستان است و باید تلاش شود تا زمینه استقرار تروریست های این گروه در افغانستان و منطقه فراهم نشود.

کد خبر 3814181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha