۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰:۱۷

عبدالله در پانزدهمین اجلاس سازمان شانگهای:

مذاکرات صلح با طالبان تاکنون پیشرفتی نداشته است

مذاکرات صلح با طالبان تاکنون پیشرفتی نداشته است

عبدالله عبدالله با اظهار نگرانی از روند پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان خواستار عضویت دایمی افغانستان در سازمان همکاری شانگهای شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، عبدالله عبدالله؛ رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در پانزدهمین اجلاس سازمان شانگهای تاکید کرد: تلاش های صادقانه دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان و جلب توجه پاکستان برای حمایت از روند صلح تا هنوز نتیجه قطعی نداشته است.

عبدالله عبدالله در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که در شهر بیشکک پایتخت قیرقیزستان برگزار شده بود سخنرانی کرد.

عبدالله دراین نشست خواستار حمایت کشورهای عضو این سازمان از افغانستان برای عضویت دایمی این کشور در این سازمان شد.

وی در ادامه افزود: درخواست افغانستان برای عضویت دایمی در این سازمان، شاهد عزم دولت افغانستان برای مشارکت و کمک در مباحث و سیاست‌هایی است که از سوی این سازمان اتخاذ می‌ شود. بنابراین از اعضای سازمان همکاری‌ شانگهای می‌خواهم تا از عضویت دایمی افغانستان در این سازمان، حمایت  کنند.

عبدالله عبدالله در ادامه تصریح کرد: افغانستان در یک مرحله دشوار و حساس قرار دارد و تلاش های خوبی از سوی دولت کابل برای حفظ دستاوردهای ۱۵ سال گذشته و بهبود نظام سیاسی این کشور صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله از عدم ثبات و امنیت در افغانستان اظهار نگرانی کرد و گفت: تلاش های صادقانه افغانستان برای مذاکره با طالبان و جلب توجه پاکستان برای حمایت از روند صلح تاکنون هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

 وی افزود: نیروهای امنیتی افغانستان با شجاعت و توانمندی تمام به مبارزه علیه گروه های تروریستی که ریشه خارجی دارد ادامه می دهند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان خواستار همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه مشترک علیه گروه های تروریستی شده و آن را تهدیدی جدی برای منافع مشترک کشورهای منطقه خواند.

کد خبر 3814493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha