۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸

نخست وزیر روسیه تاکید کرد:

اتخاذ تدابیر ویژه برای موثر بودن همکاری ها در افغانستان

اتخاذ تدابیر ویژه برای موثر بودن همکاری ها در افغانستان

مسکو اعلام کرد که با در نظر گرفتن روابط فعلی روسیه و افغانستان، اگر ساز و کارهای فعلی در افغانستان کارساز نباشند، تدابیر دیگری در این خصوص در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رها»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با «دیمتری مدودف» نخست وزیر روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در «بیشکک» پایتخت قرقیزستان دیدار کرد.

در این دیدار، عبدالله ضمن قدردانی از حمایت های روسیه از افغانستان، روابط دو کشور در طول ۱۵ سال گذشته را رو به بهبود خواند.

وی افزود: سازمان همکاری شانگهای در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در منطقه ساز و کار موثری داشته است.

 عبدالله همچنین در این نشست درباره آخرین تحولات امنیتی و سیاسی افغانستان گفت: با وجود اینکه دولت افغانستان در سال جاری در مناطق مختلفی درگیر نبرد با تروریست ها بوده، اما همچنان شاهد پیشرفت هایی مثبت در تمامی عرصه ها نیز بوده است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش به اعطای بورسیه های تحصیلی روسیه به دانشجویان افغانستانی اشاره کرده و از این اقدام روسیه قدردانی کرد.

نخست وزیر روسیه نیز در این دیدار گفت: سیاست روسیه در مورد افغانستان هیچ تغییری نکرده است و ما همچنان خواهان افزایش همکاریها و بهبود روابط دو کشور به خصوص در بخش اقتصاد هستیم.

مدودف همچنین اظهار امیدواری کرد که ساز و کارهای فعلی در افغانستان کارآمد باشند، در غیر این صورت تدابیر لازم دیگری در خصوص عملیاتی ساختن همکاری ها در نظر گرفته می شود.

 وی افزود که کشورش به کمک‌های انسانی، فراهم سازی بورسیه برای دانشجویان افغانستان و آموزش نظامیان این کشور ادامه می‌دهد.

عبدالله عبدالله همچنین با توجه به تجربه روسیه در عرصه رسیدگی به حوادث، خواهان کمک روسیه به مرکز رسیدگی به حالات اضطرار و حوادث افغانستان شد.

مدودف نیز با استقبال از این طرح، آمادگی کشورش را برای تربیت و آموزش کادرهای افغانستان در این عرصه ابراز کرد.

در این نشست همچنین روابط منطقه ‌ای افغانستان، مبارزه با تروریسم و همکاری‌ های بانکی میان دو کشور مورد بحث قرارگرفت.

کد خبر 3814775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha