۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱

دبیر علمی همایش ایران و حقوق بین الملل خبر داد:

ارسال ۲۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی ایران وحقوق بین‌الملل

ارسال ۲۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ملی ایران وحقوق بین‌الملل

قم - دبیر علمی همایش ایران و حقوق بین الملل از ارسال ۲۰۰ چکیده مقاله و ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی ایران و حقوق بین الملل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی فضائلی در نشست خبری که ظهر یکشنبه با موضوع همایش ملی ایران و حقوق بین الملل در ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش «ایران و حقوق بین الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» در دانشگاه قم اظهار کرد: یکی از مسائلی که کشور ما با آن درگیر است فاصله بین فضای دانشگاهی و نیاز کشور است که دانشگاه باید با استفاده از ظرفیت‌های خود این فاصله را کم کنند و یکی از اقداماتی که می‌تواند برای ایجاد پل ارتباطی جامعه و دانشگاه اثرگذار است برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های علمی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه قم در راستای کاهش این فاصله افزود: دانشکده حقوق دانشگاه قم تلاش‌های بسیاری در این زمینه به عمل آورده است، بیش از ده کارگاه آموزشی در زمینه مسائل روز و جهان و حوزه بین الملل برگزار شده است و این بار هم اولین همایش ایران و حقوق بین الملل صلح و امنیت منطقه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ایران و حقوق بین الملل از ارسال ۲۰۰ چیکده مقاله پژوهشی به دبیرخانه این همایش خبر داد و تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ چکیده علمی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن ۱۵۰ چکیده تأیید شد و به ارائه دهندگان اعلام شد که متن کامل مقاله را ارسال کنند، از این بین ۱۲۰ مقاله کامل ارسال شد و در نهایت ۶۰ مقاله پذیرفته شد، ۲۶ مقاله به نظر کمیته علمی قابل ارائه شفاهی بود اما به دلیل محدودیت وقت ۱۸ مقاله ارائه می‌شود.

فضائلی از همکاری نهادها و ارگان‌های مسئول در عرصه بین الملل و مراکز مهم دانشگاهی در برگزاری این همایش خبر داد و تأکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و دانشگاه‌های مانند تهران، علامه، شهید بهشتی، مفید و جامعه المصطفی ازجمله نهادهای همکار در برگزاری این همایش هستند.

دبیر علمی همایش ایران و حقوق بین الملل با اشاره به اینکه این همایش به دنبال طرح موضوعات و چالش‌های حقوق بین المللی مرتبط با ایران و دنیای اسلام است، تأکید کرد: مسائل و بحران‌هایی که در پیرامون ما در حال وقوع است و دنیای اسلام را به خود گرفتار کرده است، باید از منظر حقوق بین الملل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و با تضارب آرا راهکارهای مناسب به نهادهای ذی ربط ارائه داده شود.

وی با اشاره به محورهای مقالات و سخرانی‌های همایش، گفت: مبانی نظری و عملی حقوقی برای تأمین صلح و امنیت در منطقه، همکاری‌های منطقه‌ای در راستای مواجهه با این بحران‌ها و چالش‌ها، صلح و امنیت بشری از جمله محورهای مورد بررسی در همایش است.

همایش «ایران و حقوق بین الملل، صلح و امنیت منطقه‌ای» چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در تالار مفید دانشگاه قم و با حضور الهام امین زاده مشاور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

کد خبر 3816909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha