۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۲۱

در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بروجرد مطرح شد؛

انتقاد نماینده مردم بروجرد از تعدیل ۵۰۰ کارگر کارخانه نساجی

انتقاد نماینده مردم بروجرد از تعدیل ۵۰۰ کارگر کارخانه نساجی

بروجرد- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی از ادامه روند تعدیل ۵۰۰ نیروی کارخانه نساجی این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر علاء الدین بروجردی روز یکشنبه در جلسه رفع مشکلات شهرستان بروجرد که با حضور استاندار لرستان برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: کارخانه نساجی بروجرد با ظرفیت اشتغال هزار نفر، سال گذشته ۵۰۰ کارگر خود را تعدیل کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امروز مهم ترین دغدغه و مشکل خانواده های بروجردی اشتغال جوانان بوده و با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی که دشمن مسبب آن بوده لازم است همه مردم و مسئولان در این شرایط لباس رزم به تن کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس  شورای اسلامی با ابراز نگرانی از طولانی شدن زمان بازگشت به کار نیروهای تعدیل‌شده کارخانه نساجی بروجرد گفت: نگرانی از این است که در مدت‌ زمان شش ماه بعدی نیز بازگشت کارگران به کار عملیاتی نشود.

بروجردی اعطای تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی از سوی بانک به کارخانه نساجی بروجرد را راهکاری در راستای بهبود اوضاع فعلی این کارخانه خواند و خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولان اجرایی شد.

وی گفت: متاسفانه در مورد کارخانه «کاشی جم» بروجرد نیز امروز بدون حتی یک ریال بدهی معوق بانکی به دلیل بدهی هیئت‌مدیره در کارخانه ای در استان دیگر که تحت مدیریت آنها بوده از اعطای تسهیلات به این کارخانه شانه خالی می شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید منتظر اجرایی شدن مصوبه ستاد تسهیل در راستای اعطای تسهیلات بانکی به این واحد تولیدی باشیم.

بروجردی عدم وجود امنیت شغلی کارگران بروجرد را معضلی نگران‌کننده خواند و افزود: باید اولویت‌ها را همانند دوران جنگ تحمیلی روی رفع مشکلات اقتصادی گذاشت چرا که این جنگ تمام‌ عیار اقتصادی است.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در پاسخ به نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کارخانه نساجی بروجرد اظهار داشت: اعطای تسهیلات ۵۰ میلیاردی برای نساجی بروجرد تصویب شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه از طرفی بانک ملی می گوید مستندات برای اعطای وام ارائه نشده و از طرفی سرمایه گذار این کارخانه این تسهیلات را پیگیری می کند.

استاندار لرستان گفت: به هر حال این موضوع و بحث کارخانه «کاشی جم» در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم گره از مشکلات آن باز کنیم و مشکل تعدیل نیرو رفع شود.

کد خبر 3817294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha