۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۲

نخستین کاروان از زائران افغانستانی وارد مشهد شد

نخستین کاروان از زائران افغانستانی وارد مشهد شد

مشهد ـ مدیر روابط عمومی ستاد استقبال از زائران کربلای افغانستان گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر زائر افغانستانی دوشنبه در قالب کاروان به مشهد وارد شدند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز به‌زودی به مشهد می‌رسند.

جعفر یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان این خبر که اولین کاروان از زائران افغانستانی وارد مشهد شد، اظهار کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر زائر افغانستانی به مشهد واردشده‌اند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز به‌زودی به مشهد می‌رسند.

وی افزود: این زائران دو روز در مشهد توقف داشته که طی این دو روز به‌غیراز زیارت حرم مطهر رضوی که با استقبال فراوانی از سوی آن‌ها مواجه شده است، برنامه‌های ویژه فرهنگی دیگری تدارک دیده‌شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد استقبال از زائران کربلای افغانستان در خصوص محل استقرار این زائران گفت: در محل سالن ورزشی مدافعان حرم برای اسکان این افراد شرایط مهیا شده و اکنون در این مکان استقرار دارند.

وی تصریح کرد: حضور این کاروان، برای نخستین بار است که اتفاق افتاده و این اجتماع را برای بار نخست شاهد هستیم؛ زن و مرد، در کنار هم و از نقاط مختلف افغانستان این کاروان را تشکیل داده‌اند.

یوسفی بیان کرد: تعداد دقیق افغانستانی‌هایی که از طریق ایران به زیارت مشرف می‌شوند بسیار فراتر از تعداد این کاروان است و آمار دقیقی از این افراد موجود نیست؛ ولی در قالب این کاروان تعداد حدود هزار و ۸۰۰ نفر از طریق ایران به کربلا مشرف می‌شوند.

کد خبر 3818012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha