۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

دیدار رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان با همتای ایرانی

دیدار رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان با همتای ایرانی

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی افغانستان با حضور در فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران ضمن بازدید از بخش های مختلف با دهخدا رئیس این فدراسیون در خصوص ورزش دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، منقوش الدین نسیمی رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی افغانستان ، نجیب الله سهیم رئیس منابع انسانی وزارت عالی و وحید الله حمیدی دبیر فدراسیون دانشگاهی افغانستان با حضور در این فدراسیون ضمن بازدید از بخش های مختلف با محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون طی نشستی در خصوص  تعامل  و راه های توسعه ورزش دانشگاهی گفتگو کردند .

در این نشست، دهخدا با ارائه گزارشی از فعالیت های این فدراسیون گفت: با توجه به مشترکات دو کشور امیدوارم این نشست بتواند تقویت همکاری مشترک بین این دو کشور و همچنین توسعه و حفظ فرصت های لازم برای  کسب تجربه اندوزی دانشجویان از طریق تبادل تجارب و ایده های ورزشی شان و تشویق دیگر دانشجویان برای حضور در رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

وی افزود: امیدوارم با گسترش همکاری بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایران و افغانستان با هدف توسعه روابط بین الملل از طریق فعالیت های ورزشی و آموزشی، برگزاری کارگاه های علمی ورزشی اردوهای مختلف مشترک و برگزاری مسابقات چند جانبه بین دانشگاه های این دو کشور با یکدیگرفراهم گردد.

در ادامه منقوش الدین نسیمی ضمن تبریک موفقیتهای کسب شده در کشتی آزاد و فرنگی گفت: هدف ما این است که راهکارهایی پیدا کنیم که بتوانیم روابط ورزشی دو کشور را گسترش دهیم و امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای کشور ایران شاهد همکاری‌های بیشتر در تمام زمینه ها بوده و از امکانات یکدیگر استفاده بهتر ببریم..

وی همچنین خواستار برگزاری اردوی تیم ملی دانشجویان افغانستان در ایران شد؛ تیم های تکواندو و ووشو خود را برای حضور در رقابتهای بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان آماده می کنند.

در ادامه هم رئیس منابع انسانی و دبیر فدراسیون افغانستان مطالبی را بیان نمودند و خواستار حمایتهای بیشتر فدراسیون دانشگاهی ایران و تعامل بیشتر با آنها شدند و حمایت از فدراسیون دانشگاهی افغانستان برای عضویت در فدراسیون آسیایی شدند.

همچنین رئیس فدراسیون ورزش دانشگاهی افغانستان و هیات همراه دیداری را هم در سازمان امور دانشجویان با محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی و حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان برگزار و در خصوص فعالیت های مشترک گفتگو کردند.

کد خبر 3818491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha